Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Stjålet" web-udvikling, hvor står jeg?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde, jeg har gennem et års tid kigget med herinde på sidelinien, men i dag faldt jeg over et problem som jeg godt vil høre jer til.

Jeg har en IT virksomhed, og har gennem en anden IT virksomhed (Det led gør det med garanti kringlet) brugt mange timer på at oplæg til en hjemmeside som et 3. firma skulle sælge (Altså Mig - Partner - 3. Virksomhed). Da det er lavet sammen med en partner har jeg ikke haft meget kontakt til den virksomhed vi egentlig lavede projektet til.

Det der er sket er at vi for et halvt års tid siden brugte en del tid på at lave flere oplæg til en hjemmeside, i form af kodeeksempler, designs, grafik osv. Noget af grafikken er lavet i samarbejde med 3. Virksomhed og vi har også brugt nogen timer på at arbejde lidt sammen med denne, men kun grafisk.

Projektet faldt lidt til jorden (Åbenbart) og min partner gjorde ikke noget yderligere da der blev lidt uoverensstemmelser omkring noget andet, imellem min partner og 3. Virksomhed.

På tidspunktet tog jeg det som tabt arbejde og at "Så havde vi prøvet det", og jeg havde fra start af en fornemmelse af at der ikke var helt styr på tingene imellem min partner og 3. virksomhed.

Nu her et halvt år efter faldt jeg tilfældigvis over et billede af et af vores udkast og klikker så ind på kundens hjemmeside - Sjovt nok ligner designet uendelig meget det billede jeg har fra dengang. Der er forskelle, men mange af modulerne er præcis magen til og specielt et af dem kunne jeg huske, og opførsel og udseende var præcis magen til det jeg kodede. Jeg tager så et kig på kildekoden, og kan se at der ikke er tvivl om at det er en præcis kopi af det jeg havde lavet, for min oprindelige kode havde udkommenteret nogen menupunkter, og de var der stadig (I udkommenteret udgave) - Så der er ikke nogen tvivl om at den boks er den jeg i tidernes morgen lavede.

Det gør mig sådan lidt træls, for jeg havde egentlig accepteret at det var tabt arbejde - Men jeg har svært ved at acceptere at arbejdet er tabt økonomisk for mig, men har tjent 3. virksomhed penge.

 

Jeg er klar over at bevisbyrden er enorm svær i sådan en sag, og derfor vil jeg høre om jeg kan gøre noget, og i tilfældet hvad jeg eventuelt kan gøre.

Der forelægger ikke megen mailkontakt imellem min partner og 3. virksomhed, og de har af hvad jeg har kunnet finde frem til aldrig lavet hverken kontrakt, eller anden aftale omkring hvordan det hele skal afregnes.
Min partner har ikke den store interesse i at bøvle med sagen, så jeg står lidt uvidende omkring om jeg overhovedet kan tillade mig at gøre noget - For som 3. Virksomhed er det selvfølgelig en sær tanke hvis der kommer en anden og forlanger penge for et stykke arbejde de primært har haft aftale omkring med min partner (3. Virksomhed ved dog godt hvem jeg er og at jeg har været med i arbejdet) - I sidste ende kan de jo blot påstå at de havde en aftale med min partner som er gennemført og afsluttet.

 

Jeg håber på at det er til at forstå, og at nogen kan give lidt erfaring.
Hvis sagen er tabt på forhånd er der jo ikke noget at gøre ved det, nu har jeg levet i glad uvidenhed det sidste halve år - Men i tilfældet kan man så tillade sig at råbe lidt op? Og eventuelt hvordan? (Der kunne nok godt ryge en hjemmeside op omkring situationen med firmanavn så kan man jo håbe på at nogen læser den hvis de søger ham som partner, men andre gode ideér? :))

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)