Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføringsbilag?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

jeg har et spørgsmål. Bogføringsbilag (ala disse http://www.htodense.dk/f/f2/2thumb_205.jpg) Er de nødvendige. Jeg har købt sådan 5 blanketter men da jeg sad og lavede regnskabet kom jeg til at tænke på om de er nødvendige. Altså hvis vi siger at jeg laver et privatindskud eller betaler en faktura over netbank, så får jeg jo ikke et bilag som kan bruges i bogholderiet. Så kan jeg istedet skrive det over på sådan en blanket (bogholderi bilag). Men altså hvis jeg udfylder sådan en blanket så så skriver jeg hvilke 2 konti der bliver bogført på (debet og kredit), en kort tekst og hvilken dato. Men når jeg nu alligevel printer min kasseklade ud hver gang jeg bogføre den, så står det samme jo på kassekladen som der står på et bogholderibilag.

 

Så mit spørgsmål er. Så længe man gemmer kassekladden, skal der så være et bilag til hver postering, såfremt at teksten til postering tydeligt fortæller hvad det drejer sig om?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er blå og røde indtægts/udgiftsbilag du tænker på, så nej ikke nødvendigvis.

Når din tekst i kassekladden ellers er altsigende.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)