Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad vil I mene min linkportal er værd?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I tilfælde af jeg en dag ville sælge min kære linkportal LinkCentralen.dk hvad vil I da mene den er værd?

Det sker af og til jeg bliver spurgt om jeg vil sælge den.

Der er brugt en del penge på forbedringer igennem tiden, mobil venlig hjemmeside m.m

Siden er fra 2005.

Der tjenes penge igennem affiliate links og for fremhævede links.

http://www.sitetrader.dk/ er et godt sted eller ?

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Haslev
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 20
Fra  pinzdesign Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis der er en stor del penge som er blevet brugt på denne side, så er det nok spild, vil jeg sige.

Der er flere ting: siden er sat op i tabeller som er en meget dårlig løsning, mangler flere ting, råd i header, alt for meget inline styling etc...

Pagescore er faktisk ret fint: https://gtmetrix.com/reports/linkcentralen.dk/76dpf1C5

mvh Ivan

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 03:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Tag sidens  månedlige overskud og gang med 24 - såfremt siden "klare sig selv" og laver en fornuftig passiv indkomst, så synes jeg at 24 x det månedlige overskud er en fair pris. Så har køber investeringen tilbage efter 2 år. 

Mvh.

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Som kristian skriver, så prissæt ud fra hjemmesidens månedlige overskud x X.

Men da der er tale om et linkkatalog, som er en type hjemmeside, der ikke er værdsat af google, vil jeg mene at X bør sættes væsentlig lavere end 24.

Kommer dine besøgende primært fra organiske søgninger, er X = 6 nok mere realistisk, da der er stor risiko for at sidens ranks pludselig falder betydeligt.

Da der ikke er nogen der liker eller kommentere på din facebookside, kan den næppe tilskrives nogen værdi.

Men hvis det ikke haster med at sælge, sker da jo ikke noget ved at sætte prisen lidt højt til at starte med. Du kan jo altid justere ned eller give et afslag.

Held og lykke med salget.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Korrekt hvad Karsten skriver - dog vil jeg mene at x 12 burde være fair :) rankings burde et gammelt domæne som dette falder ikke lige henover natten.

Mvh.

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene alle og nej de ting der er blevet forbedret og ændret på siden har jeg fået lavet til en rimelig pris, men små beløb bliver jo også til mange med tiden. Smile

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det er underligt at tale pris uden samlet værdi sat op mod evt omkostninger og tidsforbrug for ejer

.
Man kan da ikke give 6,12 eller 24 mdr omsætning eller resultatet eller noget som helst andet, for noget uden at vide hvad der bruges af tid og samlet værdi

Hvis det kræver man bruger f.eks 1 time om dagen, så er de første 200 kr per dag vel helt uden værdi - Det vil jo kun dække en helt alm løn til en selv. Man ville vel ikke give penge for et job til 200 kr i timen?

Jeg vil påstå, at en forretning som udgangspunkt ikke er meget værd hvis ikke den tjener 2-300 kr i timen Per lagt time. 

Tag en kiosk, for at se noget simplere. Lad os sige ejer passer den selv, åben 6 dage om ugen 8 timer. Hvis den giver et overskud på 250.000 kr, hvad er det så værd. Hvem ville give penge for at få præcis det som man altid fr for at arbejde?
Det har jo med goodwill at gøre. Den opstår når virksomheden tjener penge, efter en helt normal aflønningen af ejeren
Jeg ved man kan tale potentiale - forventninger osv - men det ser jeg måske ikke så voldsomt i dette - uden at være spor sikker

Derfor - uden at kende tidsbehovet + evt omkostninger til hosting og hvad der kan være -  giver det ikke rigtig mening at tale værdi. 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Derfor - uden at kende tidsbehovet + evt omkostninger til hosting og hvad der kan være -  giver det ikke rigtig mening at tale værdi. 

Nu skriver vi netop månedlig overskud x X, da der vil være omkostninger til hosting, evt. annoncering etc.

Hvis du havde lidt mere viden om hjemmesider, ville du vide at tidsforbruget til drift af denne type hjemmeside, er nogle enkelte timer om måneden.

Hvad ny ejer reelt kommer til at bruge af tid på hjemmesiden, vil være 100% individuelt alt efter den nye ejers markedsføringsstrategi.

Derfor fastsættes prisen på affiliate hjemmesider ofte ud fra hjemmesidens overskud ved en passiv indsats. Heraf betegnelsen: passiv indkomst.

Havde der f.eks. været en stor og aktiv facebookside, adwordskonto eller anden tidskrævende markedsføringarbejde, giver det god mening at indregne tidsforbrug, men i dette tilfælde, hvor der udmildbart ikke følger andet med end hjemmesiden, og trådstarter ikke nævner indbringende aktiviteter,  giver det ikke mening af tale om forbrug af timer.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Præcis Karsten - jeg var lige ved at skrive det samme :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Hansen:

Hvis du havde lidt mere viden om hjemmesider, ville du vide at tidsforbruget til drift af denne type hjemmeside, er nogle enkelte timer om måneden.

vi er ikke uenige - det var mere det generelle med x gange overskud hvor mange glemmer indsatsen af ejeren som en udgift.

Der er givet masser af affiliate sider med meget indsats men bestemt mange hvor ejeren må bruge masser af tid på at skabe indhold Faktisk vil jeg påstå, at mange úndervurderer den indsats der skal til, for at få kunder ind i en linkguide eller vældigt meget andet. Mange tænker givet den skal bare køre så - Det er jeg så bare ikke enig i, og jo, jeg kender skam mange affiliate ejere og kender deres indsats for at skabe indhold og trafik. Uden indsats - ganske meget indsats - visner det meste - There is no such thing as a free ride

HVIS en sådan side stabilt har kørt indtægt med er en times indsats om måneden, så skulle man være skudt i hovedet for at sælge under 60 måneders/5 års overskud - hvad der svarer til ca 20% forretning i en tid med negativ rente

Karsten Hansen:
i dette tilfælde, hvor der udmildbart ikke følger andet med end hjemmesiden, og trådstarter ikke nævner indbringende aktiviteter,  giver det ikke mening af tale om forbrug af timer.
Ved ikke hvad du mener med indbringende aktiviteter - men forestiller mig en linkguide der skal fungere skal opbygge enten auto checks af alle links så ikke en masse efter 1 mdr er tomme - jage ny kunde ind i linkguiden osv - skabe det indhold i den, som holder den kørende

Det er også ofte motivet for salg - at man faktisk bruger tid man godt vil ud af Stick out tongue

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)