Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Update vs. Amino

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået den her mail fra en ekstern virksomhed som ikke ønsker links i et debatindlæg på Amino.

Er der noget jeg har misset i fht. Googles kommende opdatering?


Hello Nicolai,

My name is Marija and I am responsible for the Investintech.com websitehttp://www.investintech.com/.

The reason why I am contacting you is to remove several links that points towards our website
http://www.amino.dk/forums/rss.aspx?ForumID=30&PostID=81781
http://www.amino.dk/forums/t/9498.aspx?PageIndex=2
http://www.amino.dk/forums/t/9498.aspx?PageIndex=3

I would like to thank you very much for writing about our company but at the same time ask you to add a rel=”nofollow” attribute or eliminate the link.

I would also like to clarify that you are not the only person that we contact and we just want to make sure that our website’s reliability will not be decreased due to the new upcoming Google updates.

Please get in touch as soon as possible to confirm that you received the email and removed the links. The alternative solution for us would be to send a Disavow Link report to Google.

Thank you for the understanding.
Best,

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Nicolai

Som jeg lige ser det, er der 2 muligheder.

1. Det er et forsøg på negativ SEO, hvor de forsøger at fjerne links til deres konkurrent. Altså er hende der skriver ikke fra den pågældende virksomhed, men forsøger blot at få fjernet links til virksomheden.

2. Der findes et hav af dårlige forums, og vi må formode at de ikke kender Amino, og dermed ikke ved at det er godt og seriøst forum. Så de har blot kigget på deres linkprofil, og spottet nogle links fra et Dansk forum, som de ikke umiddelbart vurdere er relevant. I samme stil som når vi får en række links fra f.eks. russiske forums.

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er om ikke Amino burde tilføje rel="nofollow" på alle deres links. Det kan de jo relativt nemt rette i deres kode, så det står sådan som standard. Bagudrettet kræver det selvfølgelig en dataopdatering eller en stump kode der kan indsætte det i linket hvis ikke det findes i forvejen. 

Hvis man læser om nofollow på Henrik Bondtoftes site, så er det netop i et forum som Amino, hvor nofollow bør benyttes. I forum hvor webmasteren ikke har styr på hvilke links der bliver postet.

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Frisch:
The alternative solution for us would be to send a Disavow Link report to Google.

Jeg er enig med Lars' #1, netop fordi, som "de" selv skriver, så kan de bare disawow links hvis de virkelig er utilfredse.

Men jeg ville da helt sikkert prikke til dem og bede om nærmere information omkring denne opdatering af Google.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Risager:
Spørgsmålet er om ikke Amino burde tilføje rel="nofollow" på alle deres links.
men er det generelle ikke, at det er en fordel at ens links kan findes. Det er jo for nogen links helt enkelt formålet - og for andre vel med til at lette søgning efter en række ting. Jeg tror en generel nofollow ville skyde langt over målet. Overordnet synes jeg det fungerer - og amino sletter jo selv hvis man lægger skjulte links i f.eks. underskrift - og resten tror jeg forum medlemmerne oftest skyder ned, hvis der lægges links for at genere eller tilsvarende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man læser hvad Henrik Bontofte skriver omkring emnet så bør det være med:

"Det lyder måske lidt besynderligt, men der findes en masse forskellige situationer, hvor det er hensigtsmæssigt at bruge nofollow. For eksempel på brugerdrevne websites hvor webmasteren ikke selv er herre over, hvilke links der bliver lagt ud eller i kommentarfelter."

Måske er Google ligeglad den dag i dag, og tager højde for det i deres beregninger. Kan det have andre uheldige afledte effekter må en SEO ekspert svare på.

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)