Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Norge - igennem dansk bureau eller direkte?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Vi er for nyligt begyndt at sælge til Norge, og skal gerne have endnu mere gang i salget. Det kræver selvfølgelig noget markedsføring for at gøre os synlige i .no :o)

Jeg her lidt splittet, for hvorvidt vi skal vælge en lokal samarbejdspartner - altså finde en igennem fx google.NO - eller om vi skal gå igennem et dansk bureau.

Fordele / Ulemper ser jeg som:

- Vi kender intet til Norge, og heller ikke til de udbydere der er. Vi skyder altså lidt i blinde

- I Danmark kender vi nogenlunde til markedet og ved hvem der er troværdige og hvem der ikke er. Min tanke er at går vi igennem et troværdigt dansk firma, så må man tro at det danske firma samarbejder med lokale aktører i Norge der er til at stole på. 

- De danske bureauer har kun begrænset adgang til Norge. Ofte samarbejder de med norske partnere som blot gør processen dyrere.

Hvad mener i herinde? Hvad er jeres erfaringer? Nogen der evt, har anbefalinger til Norge?

Hilsen Mortne

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Morten

Start med at få gratis rådgivning af Eksportrådet under udenrigsministeriet, De hjælper danske firmaer i gang med eksport, så de vil med sikkerhed kunne hjælpe dig.

 

Hilsen

Ravn

 

Fra Haderslev
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten!

Ta fat i Rune på OnlinePartners (https://www.onlinepartners.dk/). Jag vet att de har en norrman anställd till att kunna hjälpa i just sådana situationer som du är i....

Ha en fortsatt bra dag

Stefan

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune

Jo det har jeg også overvejet og jeg har da også læst den rapport der er tilgængelig omkring norge: 

https://www.ibiz-center.dk/wp-content/uploads/rapport__e-handel_norge.pdf 

Min erfaring er bare at det er meget generaliserende de råd de kommer med. Jeg tror ikke de helt specifikt vil anbefale det ene firma fremfor det andet?

Synes derfor det var naturligt at høre hvad andre har af praktiske erfaringer :o)

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan

Ja via Google fandt jeg også ud af at OnlinePartners havde ansat en nordmand - 

Øyvind Johansen

Men iflg, bl.a. LinkedIn, så arbejder han der ikke længere...

Hilsen Morten

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg tænker som dig, at nu flere salgsled  betyder en dyrere proces og da Norges valutakurs ikke er alt for god, kan produktet ende med at blive dyrt for slutbrugeren.

Personligt er jeg i gang at afsøge muligheden for at få nogle danske produkter på det norske, svenske og finske marked.

Til hjælp har jeg allieret mig i fællesskabets navn med en svensk salgs / medie virksomhed, beliggende i Malmø, som er salgsorienteret mod Skandinavien. Den svenske direktør taler i øvrigt flydende norsk  og mig bekendt har de stadig  en norsk afdeling.

Nu ved jeg ikke hvad i sælger til Norge eller hvem jeres målgruppe er.

Det som jeg finder positivt hos virksomheden, er at de har Skandinavien, som speciale.

De har tegnet aftaler med mere end 500 eksisterende kørende sælgere, så de dækker bredt hvad angår brancher og det områdemæssige. Dertil har de mødebookning til effektivisering af de kørende sælgere eller leverandørformidling m.v. samt telemarketing salg rettet mod mindre nuancerede opgaver.

Et yderligere kerneområde er strategisk salg rettet mod større virksomheder, koncerner og forretningskæder.

Er der noget af overstående du kan bruge , så undersøger jeg gerne

Hilsen fra Henrik

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)