Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tage varer retur/erstatte varer sendt ud af EU.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har nu efterhånden sendt et par større forhandlerordrer og enkelte privatordrer ud af EU, til Norge. Selve udførslen er der styr på. Jeg laver læderhåndværk med klart fokus på høj kvalitet og produkter som holder til at blive brugt. Det betyder også at vi aldrig har haft en reklamation i de snart 2 år vi har eksisteret som virksomhed. Men en gang skal jo på et tidspunkt blive den første og jeg tænker her på hvad man gør med ordrer udenfor EU, hvis en sådan skal returneres og evt. en ny fremsendes, for ikke at hverken jeg eller kunden skal betale mere en told én gang. 

Kunden udenfor EU, betaler jo told første gang de modtager ordren. Hvis denne så sendes retur til mig, skal jeg vel ikke betale told af varen? Er det her korrekt at der ikke pålægges told hvis det klart fremgår af pakken at det er en returforsendelse?
Dertil vil der jo evt skulle fremsendes en ny vare, Laver man her en proformafaktura hvor det klart fremgår at det er en "erstatningsvare" for noget som allerede er fortoldet?

- Håber mit spørgsmål giver mening. 
På forhånd tak for hjælpen:)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)