Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal lave ny webshop til vinter, men hvilken?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 23. Nov 14
Indlæg ialt: 28
Fra  Race-faster.com Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg tillader mig at lave et indlæg som 500 før mig har gjort, da jeg har brug for råd.

Jeg har en forretning der befinder sig lidt i en niche, som kun sælger dele til motorcykler der bruges på bane - altså racerløb.

Firmaet bruger pt en løsning en webshop fra Tictail, med hosting af email hos google og domænenavn hos Dandomain.

I kan se webshoppen her: www.race-faster.com 

Men Tictail tillader meget lidt customization desværre. Webshoppen som den kører ovenfor koster mig 4€/mdr, så for pengene om at gøre, er jeg utrolig glad for den, men det kan bare blive bedre. Hvilken webshop løsning foreslår i andre, hvis jeg skal bygge en shop der ligner den jeg har hos en anden udbyder?

Krav:

  • betalingsgateway 
  • shipping modul gls/post.dk
  • upload af billeder mm. skal helst være direkte hos udbyderen, så jeg ikke skal hoste billederne selv.
  • Varer. Er det muligt at uploade fx en csv liste til sitet og så bagefter inddele varerne i katergorier? Webshoppen udvides med 150% på antallet af varer over vinteren.....
  • Dinero integration
  • Skal ikke koste 25.000kr at etablere og abb. på 799kr/mdr hvis det på nogen måde skal undgåes! 

Tictail kan faktisk alt hvad jeg har brug for, minus det at de ikke vil åbne op for en dybde i menuerne, så jeg kan få en enkelt valgmulighed mere, inden man er på varen. Fx så man kan dele varerne op efter mc mærke inden man viser alt inden for fx bremser.
Tictail har heller ikke valgfrihed på betalingsgateway og jeg kan ikke implementere GLS/Post.DK, så her flytter jeg manuelt alting til Dinero og så derfra til pakkelabels.dk
Vi har stigende omsætning, men meget lidt foregår på webshoppen - de fleste kunder ringer eller skriver en email. Den del kunne jeg godt tænke mig at ændre på, og håber en bedre webshop kunne hjælpe på det!

Jeg håber på nogle gode råd, gerne med en simpel forklaring på hvorfor den løsning er god ;)

mvh

Christian Dela
/Race-faster.com

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian 

Super godt beskrevet indlæg af dine behov samt tanker ift. den løsning som du ønsker. Jeg er sikker på at du har gjort dig en selv en stor tjeneste ved at være så udførlig :-) 

I forhold til dine listede krav, så vil jeg gerne have lov til at præsentere dig for vores løsning: 

Vi udarbejder vores kunders webshops i det der hedder WooCommerce, som er en del af verdens mest benyttede CMS-system WordPress. WooCommerce giver os mulighed for at udarbejde en webshop, som er tilpasset til dit koncept samt behov. I forhold til design, så er mulighederne nærmest uendelige. Der findes tusindvis forskellige variable der kan modificeres således at de passer til netop det udtryk som du ønsker at afsende. 

Vi tager som udgangspunkt 9.900 kr. for en komplet løsning, hvorefter du selv kan bestemme omfanget af de følgende omkostninger. Hvis du selv kan stå for vedligeholdelse, og ikke ønske support, behøver du ikke noget løbende abb. Vi tilbyder relevante supportpakker, således at du evt. kan vælge en pakke der passer lige præcis til dine behov og ønsker. Du kan med med WooCommerce benytte den betalingsløsning som du ønsker, samt benytte Pakkelabels, GLS / Post DK samt integrerer Dinero regnskabsprogram

Du kan læse mere om vores webshopydelse her: www.erhvervshjemmesider.dk/webshop - Her kan du læse omkring hvilke muligheder der ligger i systemet, samt hvorledes processen forløber. 

Du er meget velkommen til at kontakte mig på simon@erhvervshjemmesider.dk, eller pr. telefon 70 40 40 50 (tast 1 for salg). Så kan vi tager en uforpligtende snak omkring dine behov og ønsker, hvorefter jeg gerne sender et konkret oplæg. 

Håber at du kan bruge mit indlæg konstruktivt i dine overvejelser. God weekend :-) 



Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Det lyder som en spændende branche. At arbejde indenfor et niche område er typisk en meget klog idé. 

Jeg vil anbefale dig, at du bruger Wordpress WooCommerce til din næste webshop. Det sikrer dig fuld customization. Jeg vil anbefale dig, at du finder et tema på Themeforest.net - det kræver dog, at du kan det basale ift. opsætning. Ellers er Shopify også en super god løsning - det koster dog et lille månedligt beløb. Det kan jeg høre du ikke er interesseret i.

Får du brug for hjælp til Wordpress eller Shopify, så skal du være velkommen til at få min professionelle hjælp gratis. Enten ring, skriv en mail eller book et gratis møde (Skype kan vælges).

Venlig hilsen,
Kasper J. Knudsen.

Fra Valby
Tilmeldt 23. Nov 14
Indlæg ialt: 28
Fra  Race-faster.com Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

@Simon
Det lyder som en interessant løsning. Jeg har en kandidat som ingeniør og arbejder fuld tid som udvikler i Medicobranchen og har så firmaet ved siden af, så selvom jeg med en lille indsats kan meget selv, så kan jeg også fint se at der er behov færdige løsninger, så jeg kan bruge min tid andre steder.
Hvis jeg fx fandt fire forskellige webshops som jeg syntes ligger i den bedre ende hvad angår funktionalitet, så ville vi kunne designe og sætte den op med andre som inspiration?
Hvad er jeres leveringstid når tingene er snakket på plads, og er det inklusive migration af eksisterende produkter i min nuværende shop?

@Kasper. Tusind tak for dit svar. Jeg er overrasket over at alle siger wordpress. Siden jeg startede har jeg haft indtryk af at wordpress har været den mest fleksible men også sværeste løsning at have med at gøre.

Jeg har kigget meget på Shopify og er ikke bange for deres koncept, jeg er faktisk stor fan af komplette løsninger, men de har ikke Dinero support som det første og de hoster ikke billeder, så jeg skal ud og finde de ting ved siden af. Jeg er ikke uvillig til at høre mere omkring løsningen, slet ikke.
Ved udgangen af September vil jeg gerne være klar til at sætte det nye design igang, hvor og hvordan det så end måtte blive! Jeg tvivler på jeg selv kan stå for hele opbygningen den her gang når jeg ikke er fuldtidsselvstændig....

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Shopify vil også kunne opfylde dine krav. Sig til hvis du vil have et godt tilbud.

Mht. Dinero, så fungerer Shopify og Dinero sammen via Storebuddy. Det er super enkelt at sætte op. http://storebuddy.dk/support/opsaetning-af-integration-til-shopify.

Mht. billeder, så ved jeg ikke hvilke billeder du mener, er det produktbilleder? Shopify har ubegrænset plads til filer, så det er heller ikke et issue.

Med venlig hilsen
Anders
infoDesign.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Dela:

@Simon
Det lyder som en interessant løsning. Jeg har en kandidat som ingeniør og arbejder fuld tid som udvikler i Medicobranchen og har så firmaet ved siden af, så selvom jeg med en lille indsats kan meget selv, så kan jeg også fint se at der er behov færdige løsninger, så jeg kan bruge min tid andre steder.
Hvis jeg fx fandt fire forskellige webshops som jeg syntes ligger i den bedre ende hvad angår funktionalitet, så ville vi kunne designe og sætte den op med andre som inspiration?
Hvad er jeres leveringstid når tingene er snakket på plads, og er det inklusive migration af eksisterende produkter i min nuværende shop?

Jeg deler dit synspunkt i forhold til at fokusere hvad du selv gør bedst, især hvis du ønsker at din webshop skal være det centrale element i din forretning. 

Det typiske første step er at vi tager en indledende dialog omkring design og opsætning. Her er det meget normalt at vi sammen inddrager forskellige eksisterende webshops til inspiration. Det kan både være webshops som sælger det samme typer af produkter som dig selv, men også webshops i andre brancher, hvor designet og opbygningen findes tiltalende. Vi gør en dyd i at byde ind med relevante forslag, således at du kan trække på den erfaring vi har opbygget igennem tidligere kundecases. 

Selve udarbejdelsen fra start til slut tager typisk 2-4 uger når vi snakker webshops. Tidshorisonten afhænger meget af hvor hurtig du er til at levere materialer såsom tekster og billeder. Vi opretter som standard op til 50 produkter, hvis du ønsker yderligere kan vi altid aftale herom. Vi giver dig inden lancering en fuld oplæring i brug af systemet, således at du også selv kan oprette alle de produkter du måtte ønske. 

Hiv endelige fat i mig pr. mail eller tlf. såfremt du ønsker at drøfte nærmere omkring dine muligheder :-) 

Fra Valby
Tilmeldt 23. Nov 14
Indlæg ialt: 28
Fra  Race-faster.com Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Tusind tak for jeres indlæg. Jeg har selv stået for ALT i shoppen so far, og har ikke nogen erfaring med opbygning/vedligehold eller andet web site maintenance, udover Tictail shoppen.

Tidligere har jeg kigget på både Prestashop, Shoporama, Shopify og Wordpress, men enten har jeg en relativ høj opstartspris eller en månedlig fast omkostning, og begge dele bør være mulige. 
Udover de ting jeg beskrev i mit første indlæg skal jeg have lavet en søgefunktion som er koblet sammen med fx tre søgefelter til forskellige motorcykler, og går ud fra det kan lade sig gøre i alle typer af webshop.

Lige nu er jeg eneste bruger, og det kan komme på tale at der skal laves en extra bruger, her tænker jeg fx på prisskaleringen i Shopify.

De fleste herinde på tråden + nogle flere har kontaktet mig via PB/mail for at tilbyde hjælp, og det er ekstremt prisværdigt. Jeg vil meget gerne høre mere om priser fra de er jer der har en ide om hvad det koster, ikke noget fast, men lad os kalde det et skud i tågen.
Hjemmesiden skal i funtionalitet minde meget om fx denne: http://www.wrs.sm/en/

Jeg vil arbejde videre på at snakke med dem af jer jeg har hørt fra, så prøver jeg at få snakket en løsning på plads inden udgangen af sept.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Dela:

Hjemmesiden skal i funtionalitet minde meget om fx denne: http://www.wrs.sm/en/

Det der er mest kompliceret ved den webshop er søgefunktionaliteten, hvilket leder mig til at spørge hvor mange kategorier og produkter du tiltænker på shoppen? Udover det, så burde vores før omtalt løsning (www.erhvervshjemmesider.dk/webshop) kunne realisere det visuelle og anden funktionalitet. 
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)