Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mange pludselige besøg på hjemmeside

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 30. Apr 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg holder meget øje med besøgstallene på min hjemmeside. I lørdags og igen i dag har der været mange besøg fra nærmest alle lande i verden (i ét bestemt tidsrum). Hjemmesiden er dansk med danske opgaver, så det giver ingen mening. (Det er først begyndt efter jeg lavede den om til en Wordpress-hjemmeside) Er det normalt eller er det en form for spam?! Bør jeg blokere andre lande end dem, min hjemmeside henviser sig til eller er det bare helt lige meget?

På forhånd tak

Dbh Mette

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Mette

Når du går igang med Wordpress vil du opleve at der er mange der ligger og "fisker" efter wordpress site med dårlig sikkerhed som de kan hacke - måske er det det du oplever.

Jeg ville nok ikke blokerer fra trafik fra andre lande, det kan jo være danskere der er ude og rejse og som gerne lige vil tjekke din side ud.

Men der er et par andre ting du kan gøre her for at sikre dig.

1. Slet den bruger der hedder Admin og lav dig en ny bruger med Admin rettigheder

2. Sørg for at denne bruger har en "Komplekst Password"

3. Sørg for at holde din site, plugins/temaer opdaterede

4. Installér et sikkerheds plugin som f.eks Wordfence, der låser brugere efter X antal fejlslagne logon forsøg - og Nåhja, køber du Wordfence kan du også få det der hedder 2-Faktor signon, dvs at du får en SMS med en kode som du skal taste ind også når du vil logge på.

Der er sikkert andre herinde der kan uddybe dette med lidt flere tips og tricks

Anyway - så held og lykke med siden!

//Morten

Tilmeldt 30. Apr 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Det kunne godt lyde som sådan noget, det mystiske er bare, at det kun er i et bestemt tidsrum og dage. 

Mange tak for svar og råd :)

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi havde på et tidspunkt "problemer" i weekenden med russiske ip adresser, det var dog nogle bots der lurede rundt, om det var for at tjekke sikkerheden skal jeg ikke kunne sige men, der er ingen skade sket for os i hvert fald. Du kan hente plugins afhængig af system du bruger, til at lukke for trafikken fra bestemte lande.

Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

De er der bare, de besøger ikke din hjemmeside - du kan glemme alt om de massive besøg der af og til rammer hjemmesiden - det påvirker ikke din Google rating, de ønsker at du går videre til den henvisende side.

Har selv 3 hjemmesider og de bliver ramt næsten hver dag, har lært at leve med det, da det kun forstyrrer din statistik og intet andet.

Tilmeldt 30. Apr 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 

Ja,tænker også at det ikke er rigtige besøg. Synes dog det er ret irriterende at de "forstyrrer" min statistik. Er der mon en måde man kan slippe af med dem på?! (et plugin/blokering af en art)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hamman:

De er der bare, de besøger ikke din hjemmeside - du kan glemme alt om de massive besøg der af og til rammer hjemmesiden - det påvirker ikke din Google rating, de ønsker at du går videre til den henvisende side.

Har selv 3 hjemmesider og de bliver ramt næsten hver dag, har lært at leve med det, da det kun forstyrrer din statistik og intet andet.

Der er jeg så ikke helt enig med dig - Google placeringen påvirkes selvfølgelig ikke, men det er jo ikke det eneste der er væsentligt i denne sammenhæng. Er dette forsøg på at "Hacke" siden så skal man ikke gå i panik, men man skal lige sikre sig at få lukket de værste sikkerheds huller - så start med at tjek at dine plugins mm er opdateres, tag en backup (hvis du ikke allerede har det) og installer evt Wordfence plugin eller lignende.

//Morten

Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det meste kommer fra Samara og leder dig videre til en hvad jeg tror er en affiliate side, glem det - din side er sikker nok, alle hjemmesider oplever dette.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug "wordfence security" plugin - Her kan du gøre meget for at sikre din side fra udlandet. Jeg modtog også mange spam kommentarer i starten.

Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger selv Ithemes, men det stopper ikke alle de hits på din side, da de ikke rammer din side men din webmaster konto, så det er ikke værd at beskæftige sig med dem. Google gør intet for at stoppe det, så det er ikke alvorligt, rent spam!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)