Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spiller din webshop sammen med dit økonomisystem?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino,

Jeg oplever, at integration mellem webshop og et økonomisystem såsom Economic, Dinero og Billy bliver mere og mere populært – og det er med god grund. En automatisering af denne proces kan spare en for meget bøvl og bogføring. Såfremt ens forretning er af en vis størrelse, er det derfor en god investering

Prismæssigt er integration med de blomstrende økonomisystemer Dinero og Billy relativt billigt, hvis ikke gratis. Men en integration til Economic kan blive en lidt dyrere løsning, eftersom et 3. parts system der sammenkobler data kræver en højere pris. 

Jeg kunne dog godt tænke mig, at bringe emnet lidt op til debat.

Såfremt at du ejer en webshop. Har du integration med dit økonomisystem(hvilket) – hvorfor/hvorfor ikke? Hvad er dine erfaringer? Har det været det værd? Gør det dagligdagen mere simpel?

Som udvikler – hvad er jeres erfaringer? Er det en stigende efterspørgsel? Står kunden af, når de høre priser?

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har integration mellem Magento og E-conomic, og har haft det siden opstarten. Jeg kunne ikke forestille mig en hverdag uden. De småpenge det koster er intet opvejet mod tidsbesparelsen.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Samuel

Jeg har ikke selv nogen Webshop, men jeg hjælper en del med deres løsninger, og min anbefaling er altid at de skal få opsat integration til deres økonomi-system, og her er et par tusinde ikke det store problem.

Jeg plejer normalt at anbefale E-conomic hvis det er ny installationer, men Dinero og Billy er jo hellere ikke et dårligt valg her. Men min erfaring er at man som udgangspunkt får en velfungerende løsning når man går med en E-conomic løsning.

Og nej, min erfaring er ikke at det er prisen på denne integration har nogen betydning for kunden, men E-conomics integrationen er det ikke noget der for alvor tager tid, et økonomisystem skal der jo til, og tiden er løbet fra at skulle sætte manuelt at flytte sin bogføring fra Shop til Økonomisystemet.

//Morten

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 92
Fra  Firma firma Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min holdning er der ingen vej udenom - i hvert fald ikke, hvis man vil noget seriøst med sin forretning.

Hvis det er en hobbyforretning, og det skal blive ved med at være en hobbyforretning, er det fint nok at bogføre bilag manuelt. En ting er, at det sparer tid, men noget andet(og mere vigtigt i min verden) er, at der ikke hele tiden hænger over hovedet, at der skal bogføres en masse bilag. Det kan give mere overskud til faktisk at fokusere på forretningen.

Det er korrekt, at det koster en smule at implementere, men jeg tror ikke der er nogle, som har det, der ville undvære deres integration.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende at høre :-) Er det muligt at få flere udtalelser?

Det er min overbevisning, at majoriteten af webshopejerne IKKE har integration til et økonomisystem. Er det muligt, at høre hvorfor?

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Samuel Blander Glaes:
Er det muligt, at høre hvorfor?

Det er min fornemmelse at du har ret, jeg tror ikke at det er af "eget" valg, men hvis shoppen er et par år gammel og man er gået efter "så-billig-som-mulig", så er det nok noget at det man tidligere havde en tendens til at fravælge.

Jeg må indrømme, at jeg, hos kunder jeg rådgiver, tager det med som en lige så stor selvfølgelighed som betalingsgateway'en, og jeg har ikke i den forbindelse mødt nogle argumenter om at det er for dyrt, eller vi kan klare os uden - men igen hvis man anvender nogle af de lidt større standard løsninger, så er integrationen i dag jo lidt "out-of-the-box" - og dermed også helt klart ikke længere et spørgsmål om pris.

//Morten

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Samuel Blander Glaes:
Har du integration med dit økonomisystem(hvilket) – hvorfor/hvorfor ikke?

Ja jeg har lige fået lavet lidt kodning ved gohosting, så mine shops nu spiller sammen med Storebuddy og Dinero.

Det var ellers en gratis service/ funktioner Dinero tilbyder pro medlemmer. Men det viste sig at min prestashop 1.5.4.1 er en ældre version. Så det virkede ikke som det skulle. Så jeg måtte derfor smide nogle kr, for at få det til at virke.

Jeg har selvfølgelig gjort det, da jeg håbede jeg kunne spare lidt tid. Så jeg ikke manuelt skulle oprette diverse fakturaer efter hver ordre i shoppen.

Men det viser sig, at denne service/ funktion stadig er under udbygning. Så lige pt. så sendes alle ordre fra shops til Dinero´s kassekladde. Også selv om de ikke har status som betalt ordre. Så det vil sige, at hvis du så har fået 5 ordre i kassekladden. Og de 3 bliver betalt. Så kan du ikke nemt bogføre disse med et enkelt klik, som det engetlig var meningen. Så der er man nød til at "bogføre" dem som udbetalt fakturaer. For derefter at gå ind og oprette et Finansbilag. Og der bogføre man så de 3 betalte ordre (sagt sådan i korte træk).

Men ved Storeboddy arbejder på, at have funktioner klar inden det nye år der gør. At du kan vælge, om du først vil bogføre ordre, når de har fået status som betalt. Eller man kan vælge at få overført ordre som faktura i stedet for kassekladde. Så tror helt bestemt det nok skal komme til at spille.

Jeg har aldrig fået det gjort før, da jeg ikke har været opmærksom på, det kunne lade sig gøre. Det var kun fordi jeg så Dinero reklamerede med det, at jeg fik øjnene op for denne mulighed.

Og om det gør hverdagen nemmere. Ja det håber jeg i sidste ende det gør. Men lige pt. er det nok ikke den mest funktionelle løsning. Men tror på det snart kommer.

Kim

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)