Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina - flere sammen - under 18 år

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er nogle drenge der gerne vil importere vare fra kina (aliexpress)

Vi vil gerne have opsat en webshop også.

Vi ved at man skal være importørregistreret hvis man køber vare med henblik på videresalg ved lande udenfor EU. Og for at være importørregistreret skal man først have et cvr nummer. Kan man så ikke importere dem før man har alt det? Det vil tage flere måneder inden vi bare får godkendt vores crv nummer når vi er under 18. 

Håber der er nogle derude der kan hjælpe. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Victorvillesen:
for at være importørregistreret skal man først have et cvr nummer. Kan man så ikke importere dem før man har alt det? Det vil tage flere måneder inden vi bare får godkendt vores crv nummer når vi er under 18. 
nej det kan man ikke - man skal være importregistreret og i øvrigt giver det ikke fornuft at købe noget inden i ved om I bliver registreret  OG jeres mulighed er meget lille når det er flere sammen - som kræver interessentskab = I/S med solidarisk personlig hæftelse, hvor jeres forældre kan risikere at ET forældre par kommer til at hæfte for alle først

Statsamtet har til mig svaret, at I/S MEGET sjældent får dispensation til CVR før 18 så jeres mulighed - flere sammen om webshop import fra Kina er IKKE stor

Nogen ville måske sige, få en over 18 til at stifte selskab og sælge til jer og så lade den over 18 være direktør bare - men det vil være dyrt - kræve f.eks. arbejdsskadeforsikring lovpligtigt for jer drenge -+ direktøren til ca 1800 kr per person OG import via aliexpress er ikke risikofrit kan jeg love jer - masser af fake og problemer.

I alle fald - nej til erhvervsmæssig import af nogen art inden CVR og importregistrering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal siges at vi er 2 drenge :) hehe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Victorvillesen:

Hej

Kan man ikke vælge at stifte et anpartsselskab? 

 

ikke som under 18 andet en enkeltmandsvirksomhed og i helt sjældne fald I/S men aldrig IVS eller ApS som er selskaber  - men i det link du fik - her igen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html er anvist hvordan en over 18 kan stifte  - sælge til jer - men så selv være direktør til i er 18 = ha hele ansvaret + men sådan en direktør og jer to som ansatte-  ca 5500 kr om året bare i lovpligtig arbejdsskadeforsikring +  en del andre omk.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Victor, hvad er din mail?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Prime Cargo kan hjælpe Jer med fragt delen og fortoldning etc

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)