Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amatørfotograf - Beskatning

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Regnskabsmæssigt...nej........................................!

Skattemæssigt..ja..............hvis ansjaffelsessum over 12.300 kr.

Under vil jeg sige nej.....hverken regskabsmæssigt eller skattemæssigt.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Peter: Regnskabsmæssigt laver man en driftsøkonomisk afskrivning over levetiden og derfor er man nødt til at afskrive. Køber man kameraet i december afskriver man dog kun for denne ene måned.

Skattemæssigt må man godt undlade at afskrive i et år men undlader man at straksafskrive et kamera i købsåret kan man kun afskrive 25% af saldoværdien i de efterfølgende år. Derfor vil jeg også sige nej her. Alt andet vil være dumt. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

River lige op i mit indlæg igen.

Hvis jeg nu ønsker at oprette en hobbyvirksomhed hvor jeg fx hvert år har udgifter til udstyr på 30.000 og har indtægter for 10.000, er der så noget problem i at virksomheden hvert år kører med et underskud på 20.000?

Jeg er ikke interesseret i at fradrag og lignende, men mere I ikke at skulle betale skat af mine indtægter når mine udgifter af større end indtægter. Jeg vi gerne undgå fx at skulle betale 4000 kr i skat af de tjente 10000 når jeg nu har brugt 30.000 på udstyr.

Er dette på nogen måde mulig?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Hvis Skat ikke har gjort gældende at der er tale om en hobbyvirksomhed kan du få fradrag for underskuddet men når du vil have vedvarende underskud og der ikke er udsigt til at det vil give overskud må du påregne at de vil gøre synspunktet gældende på et tidspunkt med den virkning at du ikke vil kunne fratrække underskuddet. Dvs. du vil kunne foretage fradrag og afskrivninger på din indtjening så den bringes i nul, men ikke til underskud.

Bemærk at det overskud/underskud vi her taler om er det regnskabsmæssige overskud/underskud. Sagt med andre ord. Selvom du bruger alt hvad du tjener og mere til på udstyr så skal du operere med regnskabsmæssige afskrivninger på 20% og så kan det meget vel give et regnskabsmæssigt overskud medmindre du køber nyt udstyr hvert år.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)