Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsendelser af ringe værdi fra ikke eu land ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan tolker i denne bekentgørrelse fra skat

Hvis vi siger en privat person køber en vare til eks 50,- euro
i en web shop uden for eu kunne være hong Kong eller usa
er det så en  erhvervsmæssige forsendelser eller en privat ?

 

<---------  kilde              http://www.skat.dk/display.aspx?oId=135750&vId=201970                         ----->

D.4.1. Forsendelser af ringe værdi

 

Rfo. 918/83 art. 27-28

Der skal ikke betales told af varer af ringe værdi, der sendes direkte fra et ikke-EU-land til en modtager i EU.  
 
Som varer af ringe værdi anses varer, hvis samlede egenværdi ikke overstiger 22 EUR (ca. 165 kr.) pr. forsendelse.  
 
Hvis egenværdien overstiger 22 EUR, skal der betales told af hele forsendelsens værdi.  
 
Indførsel kan ske uden fortoldning.  
 
Fritagelsen omfatter ikke alkoholholdige drikkevarer, parfume og toiletvand samt tobaksvarer.

 

Ændring af sats

Pr. 1. december 2008 ændres satsen for den samlede egenværdi fra 22 EUR til 150 EUR.

 

Moms

Momsfritagelse gives i samme omfang og på samme vilkår som for toldfritagelse. Såfremt der er tale om erhvervsmæssige forsendelser er momsfritagelsen dog betinget af, at varens værdi ikke overstiger 80 kr.

 

 

 

.

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:52
Hvor mange stjerner giver du? :

At der skal tillægges moms til alle forsendelser med en værdi over 80 kr (værdien er inkl shipping), og at forsendelser med en værdi over 1125 kr (værdien er inkl shipping) skal tillægges told efter gældende satser...

Så simple er reglerne ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

.

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

At der skal tillægges moms til alle forsendelser med en værdi over 80 kr (værdien er inkl shipping), og at forsendelser med en værdi over 1125 kr (værdien er inkl shipping) skal tillægges told efter gældende satser...

Så simple er reglerne ;D

Ja nemt nok men... men mit spørsmål går på om det er en erhvervsmæssige forsendelse
eller en privat forsendelse, når det er en privat person som køber i en webshop ?

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hjælp

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Svar fra skat..

 

<--------------------------klip fra skat----------------------------------------->
Til xxxxxxx

Jeg prøver at sende den frem igen.

Jeg har været ved at undersøge sagen nærmere. Post Danmark gør det rigtige ved at opkræve moms af din pakke – men bør ikke opkræve told – for den værdigrænse er du ikke faldet for, så at sige.

Det der kan give anledning til misforståelse er, at man ikke forventer som privatperson – og måske endda har handlet med en anden privatperson, at indførslen er at betragte som en erhvervsmæssig indførsel. Men alt der handles mellem to parter, og som der er penge imellem, det er at betragte som erhvervsmæssig indførsel – det er ikke afhængigt af, om man er importørregistreret eller lignende.

Dvs stort set alt, man køber privat, det vil have en værdi på mere end 80 kr og skal derfor betales moms af. Men kun hvis det overstiger 150 euro, skal der samtidigt betales told.

Post Danmark har måske i sin opkrævning benævnt det opkrævede beløb med told og mos. Men ”told” delen dækker formentligt kun over de 160 kr, som Post Danmark tager i speditionsgebyr. I den konkrete forsendelse, bør der ikke være pålagt told.
<------------------------------------------->

Nu drejer spårsmålet sig ikke om min pakke, men om hvordan reglerne er
så jeg svarede overstående med..

<-------------------------->

Hej XXXX :-)

 

Jeg vil gerne have 100% styr på reglerne og vil gerne du spec. ud hvad "D.4.1. Forsendelse af ringe værdi" betyder ?
da jeg vurderer du modsiger reglerne

Jeg påstår.. at en handel mellem 2 private personer ikke er en "erhvervsmæssig forsendelse"
og der for ikke skal betale hverken told eller moms af en forsendelse op til 150 euro 
fra et ikke eu land til et eu land !

I min verden skal afsender (eller den ene part ?) være ehvervsdrivende før her kan være tale om en "erhvervsmæssig forsendelse"  hvilket jeg har fået forklaret fra skat før, men desværre pr. telefon, så der for har jeg ingen referance her til..


Med Venlig Hilsen.
xxxxxxxxxxxxxx

<--------------klip fra skat  http://www.skat.dk/display.aspx?oId=135750&vId=201970 ------>

 

D.4.1. Forsendelser af ringe værdi

 

 

 

Rfo. 918/83 art. 27-28

Der skal ikke betales told af varer af ringe værdi, der sendes direkte fra et ikke-EU-land til en modtager i EU.  
 
Som varer af ringe værdi anses varer, hvis samlede egenværdi ikke overstiger 22 EUR (ca. 165 kr.) pr. forsendelse.  
 
Hvis egenværdien overstiger 22 EUR, skal der betales told af hele forsendelsens værdi.  
 
Indførsel kan ske uden fortoldning.  
 
Fritagelsen omfatter ikke alkoholholdige drikkevarer, parfume og toiletvand samt tobaksvarer.

 

Ændring af sats

Pr. 1. december 2008 ændres satsen for den samlede egenværdi fra 22 EUR til 150 EUR.

 

Moms

Momsfritagelse gives i samme omfang og på samme vilkår som for toldfritagelse. Såfremt der er tale om erhvervsmæssige forsendelser er momsfritagelsen dog betinget af, at varens værdi ikke overstiger 80 kr.

 

 

 

 

 

<--------------------------------------------------------------------------->

 

 

 

 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener stadig skat køre rundt med os :-/

hvorfor bruger de energi på at skrive følgende....

<------------------>
Momsfritagelse gives i samme omfang og på samme vilkår som for toldfritagelse. Såfremt der er tale om erhvervsmæssige forsendelser er momsfritagelsen dog betinget af, at varens værdi ikke overstiger 80 kr.
<------------------>

Når de lige så godt kunne skrive      "alt som har en værdi over 80 kr. er moms pligtig"


Syntes det er meget misvisende hvis det er rigtigt :-/

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)