Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

penge til kæresten for arbejde?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har for nyligt startet et firma og det går rigtig fint. Jeg er begyndt at outsource en del af mine opgaver. Mange af disse opgaver kan min kæreste godt tage sig af og så kunne hun jo tjene lidt ekstra på det. Nu er mit spørgsmål:

Hvordan ser skat på at jeg betaler min kæreste for nogle opgaver?

Min kæreste er ikke cvr. registreret og det bliver også kun nogle mindre beløb. vi bor under samme tag.

 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gå ud fra du kan ansætte hende og aflønne hende normalt som en anden ansat?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rønlund

Uden at være revisor, mener jeg ikke der er noget som helst problem i det. Din kæreste lavet en regning til dig, med hendes CPR nummer istedet for CVR nummer, også oplyser hun det under b skat i selvangivelsen.

Således kan hun tjene på til 50000 kr. uden at skulle reg. virksomhed.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Men måske et større skridt, hvis det "bare" er et par timer....ellers er det den rigtige vej

Tilmeldt 4. Sep 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan roligt betale din kæreste mindre beløb jævnligt, men skat vil mene at skal inberettes hvis det anses som løn.

Hvis du betaler hende mindre løn for nogle opgaver er det hendes opgave at opgive beløbet til skattevæset som "B" indtægt.
Hvis det med tiden bliver endnu større beløb skal du have hende oprettet som lønmodtager i din virksomhed.

Håber svar kan bruges.

Mvh

Dennis K. M. Olsen

www.Bakkebord.dk - Salg af bakkeborde, sofaborde & serveringsborde.
TrendLiving.dk - Bakkebord.dk - Harpen.dk

Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er umiddelbart tre nærliggende muligheder her:

1. Ansæt hende i din virksomhed som timelønnet lønmodtager
2. Hun giver dig en faktura jævnligt, hvorefter hun angiver denne indtægt under B-indkomst på selvangivelsen. (nærliggende, hvis der er tale om arbejde for under 50.000 kr. årligt

- Ovenstående er taget som udgangspunkt ved arbejde for under 50.000 kr. årligt samt, at hun kun har sit almindelige arbejde + freelance for dig.

Fortsat god aften

Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)