Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytics

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 11. Feb 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Vi er stødt ind i et problem med vores Google Analytics, som jeg håber på at få lidt hjælp til.

Vi har kørt Analytics siden maj 2009, med sporring af E-Handel, indtjening, konverteringsfrekvens,osv. med trackingkode på vores shop i step4 (kvitteringsside)  Alt har kørt perfekt...

Pludselig d. 7/9-2009 falder vores konverteringsfrekvens med mange procent til næsten 0, uden at der har været udslag i vores Dandomain administration i forhold til salg/besøg.. Alt virker normalt....

Vi har så været inde og søge lidt efter forskellige muligheder for fejl... Ingen ændrede scripts el. andet...

Vi kan så se at de af vores varer(næsten alle) hvor vi har en farvekode indsat i varenavnet

Eks: <font face="Wingdings" size="1" color="#00D500">l</font> Blækpatroner sort til HP Nr. 21 (HPC9351A)(Genfyldt) 20 ml. <b>(Info Klik her)</b>

ikke sporres mere i Analytics  E-Handel, hvilket de har gjort tidligere uden problemer..

Alle vore andre varer, som ikke har farvekode i starten af varenavnet, sporres uden problemer.

Er der nogen som har en logisk forklaring på dette.. Det virker lidt "langhårret" for mig!!

Håber at nogle kan hjælpe...

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger du den sidste version af Dandomain hvor du blot indsætter dit Google ID i Dandomains admin? For så er det måske Dandomain, du skal have fat i? Ellers virker det lidt mystisk - især hvis du ikke har foretaget dig noget?

Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Peng:

Pludselig d. 7/9-2009 falder vores konverteringsfrekvens med mange procent til næsten 0, uden at der har været udslag i vores Dandomain administration i forhold til salg/besøg.. Alt virker normalt....

Jeg har oplevet det samme. Min konverteringsfrekvens 13,65% (normalt 2 - 3%) og en masse andre mærkelig tal som ikke giver mening Surprise

Jeg har også overvejet om der er en fejl i Analytices  . . for det er kun for september den viser fejl ellers har kørt derudaf  perfekt i 1 år . .

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

At blande indhol,d og formatering sammen på den måde kan give problemer i forskellige sammenhænge og er formentligt årsagen til at trackingen er stoppet med at virke. Det produkt du nævner optræder på sitet med teksten "klik her", uden at der er et link man kan klikke på.

Skriv blot navnet på produktet uden htmlkoder, "klik her " osv. på dine produkter, så vil trackingen sikkert komme på ret fode igen.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 11. Feb 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

 

Tak for svaret. Du har nok ret i at den manglende tracking skyldes vores html på vores "produktnavn"

Vi må se hvad vi kan få gjort ved det..

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

I trackingkoden indsættes navnet på dit produkt. Hvis det ikke strippes for HTML vil det ofte ende med en javascript fejl også misser i jeres tracking.

Omdøb jeres produkter eller encode jeres navne inden de sendes over i jeres javascript.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)