Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

adwords content targeting

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminovenner.

 

Jeg har efterhånden fået ret godt styr på adwords optimering til selve søgeresultaterne, men har en lang liste med sites, som jeg også gerne vil annoncere med adSense på.

Hvordan fungerer det?
Hvor kan jeg lære hvordan jeg optimerer mine reklamer til specifikke sites med AdSense? 

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads,

Googles indholdnetværk er som regel billigere pr. besøg.
Når det så er sagt, så er kvalitet af besøgende meget svingende - og kan ofte være lede til nogle dyre konverteringer.

Hvis du vil begynde at benytte Indholdsnetværket, så skal du oprette en specifik kampagne, så du kan se trafikken fra indholdsnetværket - isoleret.

Du kan målrette dine kampagner til specifikke sider og du kan ekskludere sider du ikke vil optræde på. Når du først har aktiveret din kampagne, så kan du dykke ned i dataen og se hvilke sider der konverterer bedst.

Mht.. dine annoncer, så er det vigtig at du tænker på, at dem du annoncerer for ikke har søgt efter dit produkt, og derfor skal dine annoncere være mere informationsrige end de annoncer du ser på Google.

 

 

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik.

 

Tak for et meget velformuleret og forståeligt svar.

 

Det er meningen at jeg har udvalgt en masse rejsesider som vi gerne vil annoncere på, istedet for at ranke på generiske rejsetermer, da vi er meget nicheprægede.

Jeg vil tilføje nogle placeringer, men udover det skal jeg vel også vælge søgeord til hver ad-group som normalt? Hvad skal jeg vælge her? Blot udvælge nogle nøgleord fra den side jeg gerne vil ligge på? Kan man lade være med at udvælge nøgleord?
Eller hvordan fungerer nøgleord i indholdsnetværket når man i forvejen har valgt placeringer.

Men jeg skal så istedet for at målrette reklamerne mod selve søgeordet lave dem mere produkt-orienterede, eller orientere dem mod siden som helhed?

Hvordan fungerer Quality Score i Indholdsnetværket

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Det var mange spørgsmål. Smile Kort fortalt: Når du annoncerer på Googles indholdsnetværk, har du tre muligheder:

1 - Keywords (Lad Google finde relevante sider)

2 - Placeringer (Du vælger hvilke websites, du vil vises på)

3 - Kombination (Du indsætter både keywords OG placeringer, hvorefter Google finder relevanter sider men kun indenfor de websites du har valgt).

Mulighed 3 giver fx mulighed for at sige ”vis min annonce på ekstrabladet.dk, men kun på artikler, der handler om rejser”. Det er sådan set smart nok, men det giver sjældent særlig mange visninger, så pas på med den løsning.

Jeg vil i stedet klart anbefale en kombination af både 1 og 2. Start med en keyword-målrettet kampagne, hvor du lader Google finde relevante sider til dig (der er ofte mange flere sider end du lige kender). Håndpluk derefter lidt efter lidt de sider, der giver de bedste resultater, over i en placeringsmålrettet kampagne. Det er typisk den måde, man får de bedste resultater.

Husk også at du meget nemt kan målrette til danskere, der surfer på udenlandske websites. Lad os fx sige, at I arrangerer rejser til Rusland. Så kan I (udover den danske kampagne) også lave en kampagne med ”Sprog=Engelsk” og ”Land=Danmark” med keywords ”Russia, Moscow, St. Petersburg, Kremlin, The Red Square etc.”. På den måde kan I også ”ramme” danskere, når de surfer på engelske sites om de emner (hvilket de fleste rejsende vist efterhånden gør i forbindelse med deres beslutningsproces). Det kan typisk give en del eksta billig trafik. 

Vedr. dit sidste spørgsmål; Dine annoncer på indholdsnetværket påvirker ikke din Quality Score. Det slår de fast her. Jeg kender ikke detaljerne, men det kører tilsyneladende med et helt selvstændigt system. 

Jeg håber, ovenstående giver mening. Ellers må du sige til. Wink

 

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

AdXpert:

Vedr. dit sidste spørgsmål; Dine annoncer på indholdsnetværket påvirker ikke din Quality Score. Det slår de fast her. Jeg kender ikke detaljerne, men det kører tilsyneladende med et helt selvstændigt system. 

Jeg håber, ovenstående giver mening. Ellers må du sige til. Wink

CTR'en af indholdsnetværket, påvirker ikke Quality score'en - Men der er stadig en Quality Score, selvom du annoncere på indholdsnetværket. De parameter er:

  • The relevance of the ad and the keywords in the ad group to a content page
  • The ad's performance history on the page and similar pages
  • The quality of your ad's landing page

- Men den lave CTR påvirker ikke din Quality Score på søgenetværket.

 

 

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for hjælpen. Den er guld værd!

Nu ved jeg hvem jeg skal have fat I, hvis vi skal outsource adWords administrationen en dag :)

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt :)

Held og lykke med kampagnen!

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)