Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webbutil

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
 Hej alle jer aminoer



Jeg går og overvejer meget kraftigt at åbne min egen webshop, hvor jeg vil sælge egen import af sko/støvler.



Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogle af jer som har gjort det. What''s your story?



Hvordan opstof ideen? Hvad fik dig til at tage springet? Hvad har det betydet for din personlige situation både privat og økonomisk? Har du arbejde ved siden af? Hvad ville du gerne have vist før du hoppede ud i eventyret? - og sådan.



Jeg gælder mig til at høre fra jer



Rigtig go'' weekend.



Hejde



Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hejde

 

Jeg startede sammen med min mand vores webbutik op for et år siden. Vores målgruppe er småbørnsfamilier, men med kernegruppen for tidligt fødte børn. Ideen opstod på baggrund af vores egne erfaringer med 2 for tidligt fødte børn, og de besværligheder med at finde tøj og bleer vi oplevede, og så de år vi har været aktive foreningsmæssigt, og har snakket med mange forældre, som oplever tilsvarende.

 

Vi tog springet da min mand (lidt uretmæssigt) blev fyret og fik 6 månders fritstilling, og derfor havde tid til at løbe projektet i gang. Økonomisk har vi klaret det ved at tage lån i huset, og investere pengene i firmaet. Vi har valgt, at jeg nu ikke arbejder fuldtid, og at min mand ikke er fastansat (men er timelønsarbejder hver dag), og det betyder ikke helt så stor indtægt privat, så der må spares. Vi brugte lang tid på forberedelserne, fik udarbejdet en forretningsplan, og gennemgået den med en iværksætterrådgiver, så jeg synes vi har været godt nok forberedt. Vi har været nødt til at justere vores indkøb, men det har ikke været muligt at gøre det anderledes med bedre informatione før tror jeg.

 

Vi har som sagt været i gang i et år, og vi arbejder intensivt på at få indtægter og udgifet til at løbe rundet, men målet er ikke nået endnu.

 

Det var den korte version, er der noget du gerne vil have uddybet, så sig til.

 

Held og lykke.

 

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu vil jeg ikke blande mig, men hvis Lene vil oplyse det kunne det også være spændende og høre hvordan pengene var brugt, det behøver ikke nødvendigvis være i tal.

Har i købt stort varelager, for at kunne levere hurtigt
Brugt pengene på markedsføring
Brugt pengene på udvikling af siden
Brugt pengene på seo
osv.

Nu er det sikkert et mix af mange, men en ide om hvor i har lagt vægten kunne være spændende at høre.
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen det er da helt ok Martin, jeg vil gerne skrive lidt mere.

 

Vi har valgt fra starten af at leje lokaler. Der skal jo leveres varer til en netbutik, og hvor vi bor vil det ikke være populært at få det leveret til hjemmeadressen. Vi havde heller ikke plads til særlig stort lager, så vi har lejet lokaler, og dermed har vi også ekstra udgifter i form af telefon, forsikring, internet og inventar.

 

Vi har også stort lager, så vi kan levere med det samme. Indenfor tøj (og også sko) får man typisk leveret varer to gange om året, og da flere leverandører kun producerer det der bliver forudbestilt (6 måneder i forvejen), er det med at bestille nok, og det er svært at ramme den rigtige mængde.

 

I foråret var vi på 3 messer, og lige nu er det reklamer på nettet vi prioriterer højt.

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 15. Sep 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lene

Tak for dit indlæg. Der er jo lidt at tænke over.

Oplever I nogle hindringer/tilbageholdenhed fra kunder fordi det er en webbutik?

Mht. Erhvervsrådgiveren, var det så en fra det offentlige erhvervscentre, eller hvordan med det? Kender du andre steder man kan "gå hen" og få rådgivning/hjælp som iværksætter?

Hilsen Heidi

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Heidi

 

Babytøj, børnetøj og bleer sælger vi godt af, men de sko vi har, har vi ikke solgt nogen af på nettet, men når vi har været på messe, eller haft kunder i vores showroom. Sko tror jeg stadig er svært at sælge på nettet, og vi har besluttet at vælge det fra.

 

Det er stadig langt fra alle der køber på nettet, og for vores vedkommende er kunderne stadig centreret omkring København og de større byer. Vi får flere fra yderdistrikterne, men der er stadig en koncentration.

 

For os har det også været tydeligt, at det er de "kendte" mærker der sælger bedst.

 

De gratis rådgivning vi har fået har været ved den "komunale" erhvervesrådgivning. Jeg vil tro, at det er der i alle større byer, og man kan få op til 4 timer gratis rådgivning. Vi har også brugt Start og Vækst et par gange telefonisk, de har en god hjemmeside med mange gode råd. Vores forretningsplan lavede vi ud fra skabelonen derfra. www.startogvaekst.dk

 

Ellers har jeg hentet meget hjælp her på Amino, og så har jeg meldt mig ind til Morgendagens Heltninder, et netværk hvor der også er meget viden og erfaringer at hente. Var for et par uger siden til et spændende foredrag, hvor der også er tid til at netværke, noget jeg stadig har meget brug for.

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)