Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterkonto ved opstart af ApS med værdiindskud

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg næste år inden 15. maj etablerer et ApS med værdiindskud via revisorerklæring, har jeg så mulighed for at fratrække 100.000kr i min personlige indkomst for i år som indskud på iværksætterkonto?

Det blev en lidt lang sætning men det jeg mener, er om fradrag for indskud på iværksætterkonto kræver at selskabsetableringen sker via kontantindskud?

Jeg ville faktisk helst etablere selskabet allerede i år men så er der vel ingen måde hvor jeg kan få fradrag for indskud på iværksætterkonto uden rent fysisk at skulle have de 100.000kr i kontanter og have dem indover en iværksætterkonto i banken først? 

Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

tror du skal snakke med en revisor

hygge

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy G.:
Hvis jeg næste år inden 15. maj etablerer et ApS med værdiindskud via revisorerklæring, har jeg så mulighed for at fratrække 100.000kr i min personlige indkomst for i år som indskud på iværksætterkonto?

Nej!

Beløbet skal indbetales på en iværksætterkonto for at du kan opnå fradrag.

Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik, tak for svar, men det er ikke helt fyldestgørende for det er ihvertfald muligt ved kontantindskud, se citat fra beierholm.dk:

"Hvis etablering af virksomhed eller køb af aktier sker i perioden fra 1. januar – 15. maj, kan der foretages fradrag efter reglerne, uden at beløbet behøver at blive bundet på en konto. "

Men gælder det også ved værdiindskud?

Hej Roxy, tak for svar, men jeg tror der er mange dygtige folk her på forumet der også kan hjælpe. Selv hygge.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ændrer ikke på mit "nej" til at du kan etablere via " værdiindskud via revisorerklæring". Den mulighed er slet ikke nævnt i loven om etableringskonto og iværksætterkonto.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)