Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straksafskrivning af edb i Summa Summarum

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har en nyoprettet enkeltmandsvirksomhed og invistere i en ny computer til virksomheden. Denne ønsker jeg derefter at skraksafskrive, men er ikke helt med på, hvordan dette regnskabsmæssigt foregår "step by step". Altså hvilke konti købet skal registreres under og, hvordan jeg siden kan (straks)afskrive computeren til en værdi på 0 kr. Jeg benytter Summa Summarum til regnskab, men er stadig ny til det. Er der en venlig sjæl, der kan guide mig gennem processen?

På forhånd tak!

Venlig hilsen

Jan

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bruger SummaSummarum 3 og standardkontoplanen, skal du bogføre købet (som er på under 12.300 + moms!) på konto 9100: Småänskaffelser i gruppen afskrivninger. Hermed er hele udgiften trukket fra i år - straksafskrevet.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

 

Tak for dit hurtige svar :-)

Jeg bruger Summa Summarum 3 og standardkontoplanen som du skriver. Er det virkelig så enkelt? Jeg troede, at man først bogførte købet som en udgift og derefter afskrev beløbet på en "mellemregningskonto". Nok her min forvirring opstod.

Mvh

Jan

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

En sjælden gang imellem er administration enklere, end man tror. Så ja - det skal bare bogføres som enhver anden driftsudgift.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)