Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis en vare koster 0 kr., er det så et køb?

Side 5 ud af 5 (45 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal meddele, at du under henvisning til aftalelovens § 32 ikke er bundet, da der er tale om en fejl..

Der står i § 32, (der er fra 1917 - der af sproget):

 

§ 32.  106) Den, der har afgivet en viljeserklæring (DET ER DIT SYSTEM), 107) som ved fejlskrift eller anden fejltagelse 108) fra hans side har fået et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er afgivet (ALTSÅ KUNDEN), indså eller burde indse, at der forelå en fejltagelse. (DER LIGGER ALTSÅ EN SUBJEKTIV VURDERING AF HVAD HAN BURDE INDSE... MON IKKE DET ER PGA FEJLEN PÅ HJEMMESIDEN, AT HAN KØBTE VAREN) 109)
Stk. 2. Bliver en afgiven viljeserklæring, som befordres ved telegraf eller mundtlig 110) fremføres ved bud, forvansket ved fejl fra telegrafvæsenets side eller ved urigtig gengivelse af budet, er afgiveren ikke bundet ved erklæringen i den skikkelse hvori den kom frem, selv om den, til hvem erklæringen er afgivet, var i god tro. 111) Vil afgiveren gøre gældende at erklæringen er uforbindende, har han dog at give meddelelse 112) derom uden ugrundet ophold, efter at forvanskningen er kommet til hans kundskab. Undlader han det, er han bundet ved erklæringen i den skikkelse, hvori den kom frem, såfremt den, til hvem erklæringen er afgivet, var i god tro.

KLASSISK RETSPRAKSIS FRA MIN UDDANNELSESTID "FONA DOMMEN"

U 1985 877 H, hvor en radioforretning i et vindue havde udstillet dels tre fabriksnye fjernsynsapparater, der fejlagtigt var forsynet med et prisskilt, der angav prisen til 1.695 kr., dels to tilsvarende apparater til en tilbudspris på 5.421 kr. Retten fandt, at det for en køber måtte have stået som en nærliggende mulighed, at der forelå en fejl, og da han straks ved sin henvendelse i forretningen blev gjort bekendt med fejlen, kunne han ikke støtte ret på prisangivelsen.

KONKLUSION: JURIDISK SET MENER JEG KUNDEN KAN HOPPE I HAVNEN, OM DET SÅ ER FORRETNINGSMÆSSIGT KLOGT ER DER ANDRE, DER HAR MENINGER OM...

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

SORRY uLRIK, JEG SÅ IKKE DIT INDLÆG...

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg så siger markedsføringslov, kundens søgning på Google, -  hvad siger juristen og advokaten så? 

Jeg siger far med lempe.

/Michael

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Hej Miriam

Siger forbrugerstyrelsen ikke noget om hvorvidt du på påregne at give kunden varen til en lavere pris ?  - Udfra logikken omkring de andre sager der har været...

Held og lykke uanset..  og forbandet lusket af din kunde synes jeg.

Mvh

Jesper

 

Hej Jesper.

Nej, forbrugerstyrelsen nævnte ikke noget om en reduceret pris. Det er åbenbart enten eller med dem Wink

Til gengæld mente de at jeg havde en god sag og ikke burde have noget at frygte, hvis jeg nægtede kunden en vare u.b.

Miriam

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

så send et pænt brev om at du har talt med dem og at handlen er annuleret...

ellers tager hun jo brødet ud af munden på dig

Side 5 ud af 5 (45 indlæg)