Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man stadig modtage dagpenge, hvis man ikke trækker løn ud af en I/S-virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har oprettet en I/S-virksomhed sammen med en kammerat. Da der ikke er de store opgaver, og dermed indtjening, i begyndelsen, er jeg interesseret i at bibeholde mine dagpenge. Derfor vil jeg gerne høre, om det er muligt at beholde mine dagpenge, selvom min virksomhed tjener penge, men jeg ikke får udbetalt løn?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh Skoogsharald

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

skoogsharald:
Derfor vil jeg gerne høre, om det er muligt at beholde mine dagpenge, selvom min virksomhed tjener penge, men jeg ikke får udbetalt løn?

Det vil jeg da ikke håbe. Prøv lige at forestille dig den situation ;)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Behøver vi svare på det?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 6600 Vejen
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har en kammerat der for kort tid siden har stået med selvsamme spørgsmål :) Svaret er at det kan du desværre ikke.

http://www.adir.dk/sw14635.asp

Mine tvivl omkring det lå netop også i at man jo i I/S blot kan undlade lønninger og køre alt indtægt som virksomhedens. Men da det er personlig registreret, så skulle dette altså ikke være tilfældet. Ellers tror jeg at du får et konkret svar ved at hive fat i din rådgiver ved a-kassen eller kommunen. :D

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle gange kan virksomheden godkendes som "selvstændigt bierhverv", og så kan det godt lade sig gøre at beholde dagpengene, mens virksomheden stadig eksisterer. Kriterierne er bl.a., at virksomheden skal kunne drives uden for normal arbejdstid, sådan at man stadig står til fuld rådighed for arbejdsmarkedet. I det omfang, der bruges tid i virksomheden, vil der blive modregnet time for time i dagpengene. (Ved meget høje honorarer, findes en omregningssats.)

Jeg synes derfor, du skal kontakte din A-kasse og høre mere om mulighederne dér.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tusind tak for jeres svar. Jeg har kontaktet min fagforening, og fik blot det gængse svar som og Anette er inde omkring; altså "selvstændigt bierhverv", hvilket vi sagtens kan efterkomme i vores firma. Så derfor tror jeg ikke, der er nogen ko på isen. Igen - tak for jeres hurtige svar.

Mvh Rune

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)