Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pension

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.   Så er jeg kommet rigtig godt igang med mit firma og jeg syntes at det går godt.   Men jeg skal lige have lidt input.   Jeg kommer til at lave en del penge i år og det har skat jo sjovt nok også fundet ud af.  Så de vil jo gerne have noget af mit guld.   Jeg var fast ansat i et firma før jeg gik for mig selv.   Der var der en aftale med Danica Pension som jeg syntes var helt ok.    Nu er jeg så kommet dertil hvor jeg tænker på at lave den samme aftale med Danica med mit firma.    Der er bare nogle ting jeg ikke helt kan finde ud af.  ( mit firma er et enkelmands firma)

1. Hvor meget må jeg sætte ind i 2009

2. Hvis jeg nu laver en aftale om at sætte f.eks.  4000 kr ind pr. måned fra min firma konto hvor meget får jeg så retur af disse penge i skat.  ( hvis man kan sige det sådan)  med andre ord koster det mig 4000kr pr måned eller får jeg en skatte fordel ud af det.  ( ja jeg betaler topskat)

3.  Hvis jeg får en skatte fordel  ud af det...  hvad  koster det mig så at betale de 4000kr pr måned.  altså hvor meget af det beløb betaler jeg selv.

 

Håber jeg skriver så det er til at forstå det jeg gerne vil frem til.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg formoder du er selvstændig erhvervsdrivende, og du kan derved som alternativ til bundgrænsen opspare op til 30% af dit virksomhedsoverskud. Du får en fordel på topskatten når vi taler om en ratepension (ordning med løbende udbetaling) men det er samtidig en hævning i virksomheden som mindsker dine muligheder for at opspare indkomst til foreløbig virksomhedsbeskatning.

I år er fradragsværdien ca. 60% - næste år kun ca. 54% da mellemskatten er afskaffet fra og med 2010  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som jeg skriver så er det et enkelmands firma.   Men tak for dit svar.

 

Kunne du give mig svar på det med skat.    Altså hvor meget koster det mig at spare 4000 kr. pr. måned  hvis jeg få en skatte fordel af at gøre

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan du også bruge 30% ordningen. Hvis du opsparer 4.000 kr. om året i år med en fradragsværdi på ca. 60% ja så er den reelle udgift ca. 1.600 kr. Næste år er den relle udgift snarere 2.000 kr. på grund af skattenedsættelser

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)