Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3-D Secure eller ej?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg skal til at starte en webshop op og så skal alt jo overvejes. Jeg har kigget lidt på det '3-D Secure'-modul man kan tilkøbe hos DanDomain.

Kan godt se den gode idé i det og det fede ved at kunne skrive Verified by Visa, MasterCard SecureCode, JCB J/Secure. Men jeg tænker bare, skyder man sig selv i foden og mister salg ved det?

Det er langt fra alle webshops der har det i dag - og dem der har indtastet deres ekstra kodeord, kan måske have glemt det i mellemtiden og derved ikke kunne gennemføre et køb.

Hvad mener I om 3-D Secure?

All the best

Kasper Andreassen

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg syntes det er en god ide for at undgå snyd med kredit kort. Ved 3-D secure bliver folk jo sendt til sin netbank og skal skrive den kode de har til Verified by Visa osv. Men hvis de har glemt kode kan de få den igen. Ved f.eks. at man hos Nordea har skrevet en sætning og når man skriver svare får man så koden igen. Jeg tror ikke du mister noget - det er min mening. Men gør det lidt mere sikker.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej it-dk,

Tak for dit svar! Ville bare synes det var dumt at betale for noget ekstra, der egentlig kunne jage nogle kunder væk. Men tak for din mening!

All the best

Kasper Andreassen

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må så erkende at jeg er uenig, og ikke den store tilhænger af 3D secure og deslige.

1. Mange brugeren (De fleste) har netbank hvor man har en nøgle installeret på maskinen. Dvs. du i praksis fjerne dine kunders mulighed for at handle mens de er på arbejde.

2. Af en eller anden grund afvises mit Visa kort altid når jeg har godkendt det i netbanken. Når jeg så snakker med butikken, siger de  snak med banken. Når jeg snakker med banken (Jyske bank) siger det at det er Visa der ikke helt har styr på det, og derfor afviser mange kort.

3. Mange brugere føler sig utrygge når de pludselig skal oplyse deres netbank oplysninger for at købe på din shop. Bliver disse informationer sendt videre til shoppen? Kan shoppen logge ind på min netbank? osv.

4. Af de shops jeg har været med til at lave er det promiller der er blevet snydt for. Jeg tror de tabte ordre ville havde være procent.
Selvfølgelig virker det som en stor ting for den enkelte der rammes, men husk det større billede. F.eks. havde vi en enkelt kunde som i første måned ud af en omsætning på 40.000 mistede de 20.000 til en fupmager. Sidenhen har han omsat for over 1.000.000 uden mere snyd.

Derfor vil jeg rådgive alle til ikke at aktivere dette, også kun bruge det såfrem man faktisk har et problem med snyd på sit site.

Mvh

Janus

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Om 3D-secure er "godt" eller ej afhænger i mine øjne næsten udelukkende af hvilket markede I henvender jer til.

Til danske kunder bosiddende i Danmark ville jeg aldrig slå det til.

Til internationale kunder i specielt mere eksotiske lande ville jeg i høj grad overveje det.

Det afhænger naturligvis også i høj grad af hvilke varer I sælger... er det fysiske varer som antager en vis værdi taler det for 3D-secure.

Det er påviseligt at kunder som skal igennem et købsflow m. 3D-secure i højere grad falder fra inden handelen er helt afsluttet en almindelig SSL-betaling.

vh

Thomas Jensen (quickpay.dk)

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hej (igen)

ps. man skal ikke længere forbi sin netbank. Det er korrekt at den oprindelige implementering i Danmark drev os forbi vores respektive netbanker. Men siden er der altså kommet en ny version.

Så bekymringen/problemstillingerne vedrørende netbanker er ikke længere aktuelle.

vh

Thomas Jensen (quickpay)

Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,..

3D er fint hvis du handler meget med udlandet eller har udlandske kunder. Jeg var en af de første til at indføre 3D på min webshop for godt 4 år siden, den helt klare fordel er at du er dækket ind selvom at en transaktion viser sig at være snyd.

Den måde vi bruger 3D secure herhjemme på er super sikker men såden er det langt fra i udlandet så har haft rigtig mange transaktioner der har vist sig at være med stjåle kort. Jeg har altid fået lov at beholde pengene men har tit skulle dokumentere at en handel har fundet sted i form at en faktura.

Anyway skal du kun sælge i danmark fra en dansk webshop vil jeg ikke anbefale dig at bruge det, .. mange kunder lukker ned når de pludselig er nået frem til betalingsvinduet og deres netbank popper op, .. nogle kender det allerede og er fortrolig med det, andre smutter over tilo konkurrenten.

Jeg har haft flere webshops kørende i dk der kun solgte i dk og der har ALDRIG været nogle problemer med stjålne kort osv. Mener at kun en gang er det sket at en udlændning har bestilt noget og der kan man så bare vurdere om man tør gennemføre betalingen eller skrive til manden at du kun handler med dk..

Håber svaret gav mening :)

Behov for at komme i gang ?, lån penge her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

@Janus, Thomas, Peter:

Tusind tak for de gode og meget omfattende svar! Var også som jeg troede, at det netop ville sætte en barriere op for kunden.  Det skal så også siges, at grunden til jeg overhovedet overvejede det, var netop for at kunne pryde min shop med de flotte sikkerhedslogoer, så kunden ville føle sig 'ekstra tryg'. 

Igen, tak for jeres svar!

All the best

Kasper Andreassen

Fra Odense
Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 05:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er gået igang med at implementere 3D secure i vores shops, da vi oplevede, efter vi lancerede i Sverige, at rigtigt mange svenske kunder fik afvist deres betaling.

Lidt detektivarbejde afslørede, at alle betalinger med svensk Maestro blev afvist, da det som udgangspunkt ikke virker på nettet, medmindre der anvendes 3D secure.

Det er dog nu noteret, at det muligvis ikke skal slåes til for danske kunder, men det vil vi tage nogle stikprøver på :-)

Med venlige hilsner
Kim Biesbjerg

Mind-Set.dk - lydbøger til personlig udvikling

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)