Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønsumsafgift osv

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er ved at opstarte min egen lille hobby webshop og har i den forbindelse nogle spøgsmål.

Jeg køber mine varer i england men regner ikke med at tjene for 50.000 om året. behøver jeg være momsregistreret?

Hvad er og hvornår skal jeg betale lønsumsafgift?

Jeg sælger kageting. dvs. bageforme, pastafarve, krymmel, kageudstikkere  osv. Skal jeg betale punktafgift og hvor meget?

Hvad vil det sige at jeg kan få fuldt fradag og afskrive på ting og derigennem få fradrag? Som i måske kan høre er jeg lettere forvirret:)

Håber i kan hjælpe.

Vh. Christine

Mail: detbraender@hotmail.com

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

landry:

Jeg køber mine varer i england men regner ikke med at tjene for 50.000 om året. behøver jeg være momsregistreret?

Det er ikke indtjeningen, men omsætningen der skal være < DKK 50.000 pr. år for at du ikke skal momsregistreres.

 

landry:

Hvad er og hvornår skal jeg betale lønsumsafgift?

http://www.skat.dk/display.aspx?oId=89904&vId=200131&indhold=1 kan du læse mere om, hvilke varer og ydelser, der skal beregnes lønsum af. Lønsum betales som hovedregel kun af varer og ydelser, der er momsfri.

Umiddelbart vil jeg mene, at de varer, du beskriver, er momspligtige, dvs. at du skal momsregistreres, hvis dit salg er > DKK 50.000 pr. år.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

landry:
krymmel,

Der er afgift på chokolade- og sukkervarer så i princippet kan der være afgift på krymmel. Men med det omfang som du lægger op til vil jeg nok selv vælge en løsning, hvor jeg lukkede øjnene hvis det kun er krymmel vi taler om - og vi ikke taler om 100-vis af kilo.

Hvorfor ikke bare springe ud i det. Få lavet din web-shop og køb nogle varer hjem. Om du vil lade momsregistrere eller ej kan du beslutte undervejs i processen.

Du har i dine andre tråde fået massevis af input fra diverse - og jo mere du spørger des flere svar og forvirret bliver du. Det er kun dig selv som ved hvad der er bedst for dig i længden.

Henrik

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du lader dig momsregistrere, så husk at opgive dit moms nr. til den engelsk leverandør. Så kan de nemlig fakturere dig uden engelsk moms.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen / Omega Support:

hvis du lader dig momsregistrere, så husk at opgive dit moms nr. til den engelsk leverandør. Så kan de nemlig fakturere dig uden engelsk moms.

... og huske på at momsregistreringen vil gælde i minimum 2 kalenderår før du kan afmelde dig igen (med mindre du lukker virksomheden)...

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hælder også meget til bare at hopppe ud i det:) Men bliver bare nødt til at finde ud af om jeg SKAL være momsregistreret når jeg køber mine varer i England. Og hvilke afgifter jeg skal betale og hvilke jeg ikke skal...

 

Men du har ret er blevet noget forvirret:)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

DU skal ikke nødvendigvis være momsregistreret for at importere for england. Din leverandør skal lægge engelsk moms på (dansk hvis han i forvejen omsætter for 280.000 kr til Danmark).

Afgifter - mener det er 14,8 kr. pr kg sukkervare ( Så der skal meget krymmel til at det rykker)....

Hop ud i det....

Henrik

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene og sparket:)

Jeg bestiller jo slet ikke over et kg krymmel så derfor kan jeg vel blæse alle afgifter, både lønssum og punktafgift?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)