Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

specielle regler ved salg af genbrugsting og tøj mht. skat og moms.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 24. Aug 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Henrik,

Hvordan mener du at brugtmomsordningen er mere fordelagtig.....???

kh/Jesper

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

os2000:
Hvordan mener du at brugtmomsordningen er mere fordelagtig.....???

At ved  brugtmomsordningen, skal du kun beregne moms af  avancen og ikke af hele salgsprisen.

Henrik

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

lige et tillægsspørgsmål. De fleste genbrugsbutikker har ikke kvitteringer. Er det nok hvis jeg selv har en dagsdato blok med som de så udfylder med butik, pris osv? tænkte til regnskabet

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

KarinaGW:
Mit spørgsmål var mere om jeg skulle have en tilladelse og betale noget andet i moms når det bliver solgt eller noget ekstra skat...

1. Du skal ikke søge om særlig tilladelse.

2. Enten skal du bruge de normale momsregler eller også kan du vælge at bruge brugtmomsordningen. Brugtmomsordningen er mere omstændigt men mere fordelagtigt for dig at bruge.

3. Der intet specielt du skal være opmærksom på i relation til skat. Her er det stadigvæk kun overskuddet som bliver beskattet. Din udfordring er momsen.

Henrik

 

Hej Henrik tusind tak for din hjælp. Tror jeg bare betaler moms af hele beløbet, da det næsten er dyre for mig at bruge tid på at regne avance osv. ud. Som jeg skrev før har jeg fundet en genbrugs der sælger tøj til 2kr stk og en hel sæk for 50kr. Også bliver det hurtigt meget bøvl for et par kroner.Som nok vil koste mig mere i den tid jeg vil komme til at bruge på det.

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Karina, det lyder som en meget fornuftig løsning !

Du kan have ordningen i baghovedet, hvis du pludselig skulle have nogle mere dyre varer. Der er ikke noget krav om at du skal anvende brugtmomsordningen på alle dine varer. Hvis nu du har noget tøj som har været væsentligt dyrere kan du sige at lige præcist det tøj skal være omfattet af ordningen.

Held og lykke med det.

Henrik

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

henrik

det er jo smart. tak for rådene. hvis du nogensinde får brug for et liverollespilskostume så siger du bare til. hehe

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)