Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Links til egne sider?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har 4 sider alle om samme emne, hvordan benytter jeg bedst links mellem siderne?

Som jeg har forstået det så skal alle mine 4 sider have links på deres undersider til de andre siders forside. og forsiderne skal ikke linke til hinanden fordi dette giver mindre linkjuice.

Er dette rigtig forstået?

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Den bedste måde for links er énvejslink. Det vil sige at A hjemmeside linker til B, og ikke omvendt.

Du kan også linke i en cirkel, så alle din sider får noget ud af det istedet for kun en.

A-B
B-C
C-D
D-A

Jeg ville nok benytte cirkelmetoden, hvis dine 4 hjemmesider har samme kategori.

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin:

Den bedste måde for links er énvejslink. Det vil sige at A hjemmeside linker til B, og ikke omvendt.

 

er det ikke også det man gør når det kun er undersider der linker til forsiderne?

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg ser det, afhænger svaret lidt af, hvad dine sider indeholder.

Indeholder de alle fire indhold om omtrent det samme emne, eller omhandler de specifikke delområder indenfor samme niche?

Er der indholdsmæssig forskel mellem de fire, er det helt oplagt at spille med helt åbne kort og henvise til dine andre sider, som omhandler et relateret emne.

Handler de om nogenlunde det samme emne, og spørger du i virkeligheden om råd til at dyrke lidt mere gråhattet søgemaskineoptimering, skal du undlade at linke dem i ring, som Kevin foreslår. Gør du det, vil det i hvert fald være tydeligt for Google,  at de her sider er relateret. (Tror, at det var Riisager fra Semoblog, der brugte udtrykket "never close the circle").

Du kan også gøre noget andet og udvælge en enkelt side af de fire, som skal være "hovedsiden", som de tre andre linker til. På den måde kan du booste en enkelt side maksimalt. Alt efter sidernes indhold og karakter kan den slags ske med helt åbne kort eller lidt mere fordækt.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Rønlund:

Kevin:

Den bedste måde for links er énvejslink. Det vil sige at A hjemmeside linker til B, og ikke omvendt.

er det ikke også det man gør når det kun er undersider der linker til forsiderne?

Hmm.. Nej.. Det er kun gældende, hvis det er forskellige domæner, som linker til hinanden... 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Lolk:

. Nej.. Det er kun gældende, hvis det er forskellige domæner, som linker til hinanden... 

Trådstarter taler om forsider og undersider på de forskellige sider, så jeg har også antaget, at det drejer sig om fire forskellige sites og ikke fire undersider på samme domæne?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er da sites han spørger om link strategi til.

Hvis alle 4 er lige værdifulde for dig, så skal links mellem dem, dog kun 1 vej links.

Om der linkes fra undersider eller forsiden, betyder ikke så meget, men både links til forsiden og undersiden er da at foretrække.

Er der dog 1 domæne der er vigtigere end de andre, så benyt de 3 andre sites til at hæve dette sites værdi, ved gode links på de vigtigste keywords samt links til forsiden.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad med at lave det på denne måde?

a linker til b,c og d

b linker til c og d

c linker til d

så er der ingen tovejslink, og vigtigste side d får flest link, men c og d får også noget?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)