Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsindløsning af anparter i et aps?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er 3 gutter der arbejder på et projekt sammen. Vi har valgt, at oprette et aps sammen og ejer 1/3 hver af selskabet.

Hvad gør man, hvis en siger: "Nu gider jeg ikke mere, men jeg vil beholde min 1/3 af selskabet"?

Kan man ikke på en eller anden måde have løsning, så man rent juridsk kan smide en person ud af selskabet, som ikke længere bidrager med arbejdskraft? (Hvis det er noget vi alle har besluttet i "fredstid" - Altså inden at denne situation opstår.)

// Brian

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Jo. Vi har en anpartsoverenskomst. Og det er den vi er i gang med at udarbejde færdig.

Men spørgsmålet er blot om hvad man kan skrive for at man kan "tvangsindløse" ens anparter, hvis vedkommende ikke længere bidrager til projektets fremdrift.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Udgangspunktet må være aftalefrihed i anpartshaveroverenskomsten.

Eksempelvis er der nogle regler for advokater, der skal optages som partnere, at hvis de ikke består en partnerprøve kan de tvangsindløses for de ejerandele de har.  På samme måde må gælde at man i et ApS kan lave en indbyrdes aftale om vilkårene for et samarbejde og dettes ophør. Jeg ville i mit sted rådføre mig med en advokat for at få lavet den juridisk rigtige løsning for at undgå tvivl og efterfølgende store omkostninger, hvis det værste skulle ske og I måtte smide en medejer ud.

Henrik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)