Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense/Adwords - administrerede placeringer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger både Adsense og Adwords, men er lidt i tvivl om administrerede placeringer.

Som Adsense-kunde kan jeg vælge hvor Adwords kunder kan annoncere på min hjemmeside. Men kun via kanaler, som jeg via Adsense så skal oprette mindst én af?

Hvis jeg laver én kanal og smider alle annoncer her, så vil Adwords kunden ikke kunne vælge en specifik placering, men vil få spredt sine annoncer over hele mit site?

Laver jeg 2 kanaler, feks. LoggetInd og IkkeLoggetInd, så vil de kunne vælge en af disse kanaler, uanset hvor mange sider jeg placerer reklamerne på?

Var det til at forstå?

Endeligt; når jeg som Adwords kunde leder efter placeringer via 'emner' så kommer ToyotaExtreme.dk ikke frem på hverken bil eller Toyota. Hvordan vælger jeg hvad jeg kan findes på? Kan jeg det?

 

 

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener, at Google bedømmer dit website på lige vis, som når googlebotten, adwordsbotten og adsensebotten kører hen over dit site for at finde ud af hvilke søgeord dit site er relevant for. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Lolk:

Jeg mener, at Google bedømmer dit website på lige vis, som når googlebotten, adwordsbotten og adsensebotten kører hen over dit site for at finde ud af hvilke søgeord dit site er relevant for. 

www.ToyotaExtreme.dk ligger øverst på Google på 'Toyota' kun overgået af Toyota.dk, så det undrer mig meget at man ikke kan finde den som Adwords annoncør, hverken ved søgning på 'bil' eller 'toyota'

Jeg vil tro, men ved ikke, om man som Adsense kunde selv kan/skal indtaste en beskrivelse af sit site? Jeg kan ikke finde det i hvert fald.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig hørt om, at man kan skrive en beskrivelse af sin side i sin adsense konto. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene G:

Jeg vil tro, men ved ikke, om man som Adsense kunde selv kan/skal indtaste en beskrivelse af sit site? Jeg kan ikke finde det i hvert fald.

Nej, det skal man ikke. Googles bot finder selv ud af hvilke annoncer der er relevante for din side.

 

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Grove:

Rene G:

Jeg vil tro, men ved ikke, om man som Adsense kunde selv kan/skal indtaste en beskrivelse af sit site? Jeg kan ikke finde det i hvert fald.

Nej, det skal man ikke. Googles bot finder selv ud af hvilke annoncer der er relevante for din side.

 

Jeg snakker ikke om de annoncer Google placerer afhængig af indholdet på min side. Det er, når jeg som Adwords annoncør vil placeringsbestemme mine annoncer... så kan jeg finde de domæner, hvor jeg kan placere mine annoncer... men jeg kan som sagt ikke finde ToyotaExtreme.dk, hverken ved søgning på 'bil' eller 'Toyota' og det er dét der undrer mig. Hvordan skal andre annoncører så finde mig?

 

 

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der kan svare på hvad jeg kan/skal gøre som Adsense-kunde for at Adwords-kunder kan finde mig og mit site, når de ønsker at bruge administrerede placeringer?

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene G:

Hvis jeg laver én kanal og smider alle annoncer her, så vil Adwords kunden ikke kunne vælge en specifik placering, men vil få spredt sine annoncer over hele mit site?

Laver jeg 2 kanaler, feks. LoggetInd og IkkeLoggetInd, så vil de kunne vælge en af disse kanaler, uanset hvor mange sider jeg placerer reklamerne på?

 

 

Hej Rene,

 

Jeg checkede lige min AdWords konto, og dit site er synligt hvis man søger efter toyotaextreme.dk som url. Faktisk kan man som annoncør allerede vælge mellem følgende placeringer:

 

- Toyotaextreme.dk

– Forum,Øverst til venstre

Marked - oversigt,Øverst til venstre

– Specifik annonce,I midten til højre

– Forum - Nederst,Nederst til højre

– Marked - kommentarer,Nederst til højre

– Forum - kategori,Øverst til venstre

 

Så du er synlig, bare ikke når man sørger på relaterede ord som fx ”toyota”. Jeg ved ikke, hvor meget du har arbejdet med brugerdefinerede kanaler i detaljer, men der er faktisk en del man kan optimere i forhold til at gøre sit website mere synligt i AdWords:

 

- Sørg for en detaljeret struktur i dine brugerdefinerede kanaler. Hav en kanal for alle placeringer, der kan være relevante for potentielle annoncører. ”Forside – Top”, ”Forside – Bund”, ”Forum – Top”, ”Forum – Bund” etc. 

- Husk at du sagtens kan have flere kanaler tilknyttet samme annonce. Eksempelvis kan en annonce både være ”Forside – Top” og ”Logget ind”.

- Sørg for at alle relevante kanaler kan målrettes (aktiveres under indstillinger).

- Brug nogle af de ord, du gerne vil findes på, under beskrivelsen af placeringen (er dog ikke sikker på, hvor stor betydning det har i forhold til det crawlede indhold).

 

Ved godt det ikke er et super detaljeret svar, men håber det kan bruges. :)

 

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og aak for dit svar.

Det var ikke et direkte svar på mit spørgsmål, men input er jo altid velkomne uanset.

Jeg kan godt se man kan målrette annoncerne op mod mit site, men det er ikke alle placeringer der er med. Dét og så det faktum at man kun kan finde mit site via URL'en og ikke ved søgning på Toyota eller bil/bilklub, det undrer mig.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)