Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Autorisation eller autonom?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu gået og leget lidt med tanken om at blive autoriseret reparatør! er der nogle der er autoriserede reparatører i autobranchen eller har viden derom! så søger jeg gerne råd i forbindelse med spørgmålet autorisation eller autonom? what to choose? og hvordan bliver man autoriseret

Mvh omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Den autorisitation du tror der findes, - findes ikke.

Det er simpelthen således at værkstederne træffer en aftale med importøren(e) om reparation af bestemte mærker, mod så til gengæld at levere en række modydelser, hovedsageligt indkøb af specialværktøj, deltagelse i kurser og ikke mindst løbende opdatering af software. Herudover er det ikke ualmindeligt at man også forpligtiger sig til at indkøbe sine varer hos bestemte firmaer og det gælder også de varer der benyttes til andre bilmærker end det du er "autoriseret" til.

Det er således en ganske privat ordning, selvom autoriseret har en klang af offentlig godkendelse. Hvis du derfor har lyst, er det blot at henvende sig til den/de bilmærkers importør hvis mærker du vil servicere, - det kan ske gennem brancheforeningerne. 

Alle andre bilværksteder er såkaldt frie værksteder, men det betyder ikke at de er autonome. Der er skam rigeligt med offentlige regler og miljøbestemmelser at skulle indordne sig under, så der skulle være nok at gå i krig med.

Der findes masser af fejlfindingssystemer og tilhørende software så det er ikke nødvendigt at være "autoriseret" for f.eks at kunne nulstille servicelamper m.v. og forbrugernes garanti er stadig gældende. Her er det dog vigtigt, - hvis du vil servicere vogne under garantiperioden- at sikre dig at din forsikringer er ajour i lige så høj grad som din opdatering af softwaren til fejlfinding, ligesom du skal føre logbog over de foretagne rep. så du kan genfinde fakturarer på de dele der er benyttet til rep. i tilfælde af reklamationer.

At du skal være faglig dygtig giver sig selv, hvadenten du vil være "autoriseret" eller ej når det drejer sig om nyere biler under garantiperiode

/Michael

   

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke klikke "rigtigt svar" da knappen ikke er der :-( men tumbs up! det er sjællendt jeg modtager en så fyldestgørende besvarelse.

Hvis jeg bestemte karma pionts så var du helt klart en hundredemand værd ;-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)