Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder til webshop

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Foliat

Den omkostning du pålægger dine produkter, er der kun en til at betale, nemlig dine kunder, Du skal holde dine omkostninger op imod hvad du vil lade dine kunder betale.

Et simpel point-and-shoot digitalkamera er nok til at lave udmærket produktfotos med. Sørg for at kende kameraet, sådan at du kan indstille korrekt hvidbalance i det lys du nu foretager dine optagelser i.

Mvh
Juul

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager 300 kr. ex. moms i timen, og ville typisk skulle bruge ca. 1 time på lysopsætning og - justering samt 10 minutter pr. billede incl al justering og fritlægning. For lyse skinnende eller glas-produkter tager det lidt længere tid. Børnetøj kan jeg typisk klare på 4-5 minutter pr. billede ved den mest skrabede fotografering.

At tage rigtig gode produktbilleder er både svært og tidskrævende. Det mindst vigtige er kameraet Smile Hvis du ejer et digitalkamera (og hvem gør ikke det), så prøv at starte med det.

Det allervigtigste er at have styr over belysningen. Prøv at søge på "product photography" på youtube. Der er nogle ret gode videoer fra "prophotolife".

Hvis du vil investere lidt i noget semi-professionelt lys, så prøv at tage et kig på www.obt.dk og giv ham et ring. Han er kanon flink og utrolig hjælpsom.

Og så lige regel nummer et: Brug aldrig nogensinde kameraets indbyggede blitz. Det er dømt til at give svært amatøragtige billeder, der ikke sælger.Big Smile

Den tid og omhyggelighed (samt evt. penge) der investeres i gode produktbilleder kommer rigeligt hjem igen i form af øget salg. Det er i hvert fald tilbagemeldinge fra mine kunder.

Jeg har flere gange overvejet at tilbyde et undervisnings/rådgivningsforløb til folk, der gerne vil lære at tage gode produktbilleder.

Med venlig hilsen

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal have noget der er lidt ekstra lækkert, så kontakt os for en stribe 3D-billeder af dine produkter. Se eksempler på www.stepfo.dk. 3D-billeder koster i sagens natur lidt mere end almindelige produktfotos, men har du 20 simple produkter, kan det gøres under 10.000 kr ex moms.

Hvis ikke det giver mening at fremvise dine produkter i 3D, er ovenstående tilbud er super billigt, og hans billeder er flotte.

Det vil med meget stor sandsynlighed komme til at koste dig uforholdsmæssigt meget tid for et middelmådigt resultat, hvis du selv går i gang. Det er meget sjovt at lege med foto selv, men ser du på, hvad der kan svare sig bedst for 20 produktfotos, er det at få en prof til det.

Du klipper vel heller ikke selv dit hår? ;-)

 

Venlig Hilsen

Allan

Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må faktisk sige at jeg har i dag brugt hele dagen med dette koncept.

 

JEg har fået taget nogle ret så geniale billeder hvis jeg skal sige det selv, men det er måske bare min egen optimisme..

Så jeg kan helt klart godt anbefalde dette til andre.

 

Og jeg kan desværre ikke bruge 3D billeder til så meget, ellers tak for et godt tilbud.

Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

HannahNielsen_:
Kan du få fotografen til at sende en mail til mig på hannah_nielsen@me.com 

Tak! 

Indlægget er over 6 år gammel.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)