Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Super sikkert CMS?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu skriver du ikke noget om platform, så jeg vil anbefale dig at kigge på Umbraco
Umbraco kører på ASP.NET webhoteller med minimum high trust og kan benytte både MySQL og MSSQL-databaser.
Om det er ekstremt sikkert skal jeg ikke kunne sige, men der har ikke været nogen kendte "indbrud", siden jeg startede med at bruge det i 2005 
så det er vel så sikkert som sådan noget nu kan blive. 

Der er en masse kendte danske og udenlandske firmaer der bruger det:
http://umbraco.org/tour/sites-running-umbraco - jeg antager derfor at der har været en del øjne på kodebasen gennem tiden.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey...

Tak for jeres svar - Nu vil jeg prøve den lange kamp at kigge på alle jeres råd ;)

Wordpress uopdateret er ikke så fedt syntes jeg :) Har lige haft 3 blogs nede, pga jeg ikke havde dem opdateret.. De lå godt nok på samme host... 

Tak igen..

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Det var nok dagens dårligste råd :)

Opdater _altid_ dine open source baserede løsninger.

Nu ville manden jo ikke bruge tid på at opdatere, og så gav jeg ham rådet, at han godt kan lukke sikkerhedshuller på andre måder i en Wordpress blog end at opdatere. Der findes et hav af gode sikkerheds-råd når man installerer wordpress og efterfølgende. Ex så simpelt som at slette "admin" profilen, rigtigt CHmodding, korrekt database-indstillinger etc..

Men lad os da gøre det klart, selvfølgelig skal man sørge for at opdatere sine open source løsninger, hvis der er tale om lukning af sikkerhedsbrister..

Jeg har vel omtrent 10 - 20 WP blogs kørende (ikke kunders), som ikke alle er opdateret til nyeste version, men opsat med gode sikkerhedsindstillinger fra start og de er aldrig blevet hacket (dog med et par mislykkede forsøg) - men kan selvfølgelig være et spørgsmål om tid...

Bristen på ens blog kan ligeså vel skyldes sin webhost, specielt hvis man har sin hjemmeside hostet på et af lavpris webhotellerne, hvor der ligger rigtig mange hjemmesider på et domæne...

Men vi er enige, hold dit open source opdateret - der er en grund til de opdateres...

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Hvis det er virkelige fire and forget-hjemesider du skal have lagt op på domænerne, kunne du jo også overveje at lægge almindelige statiske html-sider op, så der ikke er andet end ftp-kontoen og webserveren som kan angribes - ikke noget CMS eller nogen database. Vælg en halvdyr host og nogle sindsygt svære koder, og du er ret godt sikret.

Hvis du vælger Wordpress eller et andet CMS kommer du ikke udenom at skulle lave sikkerhedsopdateringer, hvis dine sider er vigtige for dig. Som Brian er inde på, er der også en lang række andre muligheder for at øge sikkerheden i fx Wordpress. De muligheder skal selvsagt også udnyttes, hvis dine hjemmesider er vigtige for dig.

Wordpress stifteren, Matt Mullenweg, udgav forleden en blog post med nogle tanker om sikkerhed, som kan være interessant at læse: http://wordpress.org/development/2009/09/keep-wordpress-secure/

 Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)