Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejlighed + kontor, trækkes fra?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en Lejlighed for jeg har en lejer som har opsagt lejemålet og jeg står nu og selv vil flytte i den når hun flytter ud. Jeg står og har en del arbejde og vil gerne lave det ene værelse(soveværelset) til kontor..

Kan jeg trække det fra hvis jeg smider en lås og et skilt på med "Kontor"? så det er sepereret fra resten af lejligheden?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din virksomhed er din hovedbeskæftigelse og du på ingen måde kan tænkes måske eventuelt at kunne mistænkes for måske at bruge lokalet til private formål (f.eks. at have en vasketøjskurv stående der..) kan du måske opnå et fradrag for dine udgifter.

Men i en lille lejlighed tror jeg det er ganske meget op ad bakke at få SKAT med på den plan.

Det er et emne der ofte er oppe og vende på Amino.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hovedbeskæftigelse.. Jeg bruger 37 timer på et lager og mere på mit firma i "fritiden".

Den er på 51m2, og der skal Kun være firma relateret ting i værelset.. Bord reoler, pc etc...

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Anders! Den vil med din beskrivelse være en meget meget svær opgave at forsvare overfor SKAT

Hvis du alligevel tager fradrag udgør det normalt den forholdsmæssige andel af lejligheden gange huslejen.  Overvej om det fradrag er  værd at tage med i forhold til de begrænsninger der vil være på værelset i forhold til at du kun må bruge det erhvervsmæssigt og ikke have vennerne sovende derinde...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja i har nok ret, men der er godt nok ikke nogen begrænsninger for mig, og det render vel alligevel "kun" op i en tusse eller lign jeg får ud af det.. Men det ville bare være rart at vide hvor grænsen går... istedet for man skal gætte sig.. Kan være man skal ringe til skat en dag og få det på papir:P?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er desværre ikke noget endeligt facit på dit spørgsmål.

Efter praksis er fradrag for udgifter til arbejdsværelse i skatteyderens egen bolig betinget af, at arbejdets art og omfang bevirker, at værelset kan anses for et særskilt arbejdsværelse, der ikke hører med til boligens almindelige opholdsrum. det vil sige SKAT ser på din virksomheds omfang, nødvendigheden af det osv. Hvad der eksempelvis taler kraftigt imod i dit tilfælde er, at du har fuldtidsbeskæftigelse ved siden af og det dermed ikke er dit primære erhverv Ligesom man også vil se på lejlighedens størrelse mv..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)