Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreativ bogføring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg håber der er nogle eksperter på det her område. Jeg har fået nyt job i en virksomhed i Malmø. Her bliver jeg aflønnet på konsulentbasis. (dvs. jeg sender en invoice til dem - de betaler). Jeg har muligheden for at arbejde hjemme alt det jeg vil.

Hvordan tackler jeg den her bedst muligt? Jeg har ingen problemer med at flytte til et andet land og arbejde derfra hvis det betyder jeg kan betale mindre i skat, men skal jeg først bo der i 6 mdr. eller hvad siger reglerne?

Hvilket land har den laveste skatteprocent i EU (udover Monaco)?

Eller kan jeg bare få en lejlighed i KBH i en vens navn og så have min bankkonto i Schweiz og få udbetalt penge dertil?

Har også hørt der er muligheder for at trække noget skat fra såfremt man bor hjemme.

Alle kreative idéer modtages med kyshånd.

 

(Bemærk at det ikke er meningen jeg vil snyde i skat, men derimod få mest ud af de penge jeg får udbetalt når jeg nu har muligheden for det - dvs. alt skal stadig gå efter lovene, men det er en jungle og mange love er tvetydige).

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig at se så ligner det et ganske almindeligt lønmodtagerjob og der har Sverige beskatningsretten ligesom at der skal svares svensk arbejdsgiverafgift af den svenske arbejdsgiver. I og med at du bor i Danmark skal du også betale skat i Danmark men her får du lempelse fordi du betaler skat i Sverige.

Som selvstændigt erhvervsdrivende ligner det mere end end ren dansk beskatning.

Det andet gider jeg ganske enkelt ikke at svare på for det er for useriøst. Det er meget muligt at du skriver at du ikke vil snyde i skat men det du roder dig ud i tangerer omgåelse og du overser fuldstændig den beskatningsret som kildelandet altid vil have.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 4. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke betale svensk skat. De hiver mig ind som konsulent, så skal betale skat til det land jeg bor i.

Derfor jeg også spørger hvordan mulighederne er for at flytte til et andet land - det har intet at gøre med at omgås reglerne.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Overraskende nok er jeg helt på linie med Bent. Wink

Du kan kalde din arbejdstitel nok så meget. SKAT ser på indholdet af dit arbejde og ikke på titlen. Jeg synes også at din egen beskrivelse peger på at du skattemæssigt bør betragtes som almindelig lønmodtager....

Henrik

Tilmeldt 4. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forstår jeg ikke rigtig. Dvs. hvis en webdesigner-virksomhed i Singapore spørger mig (som freelancer) om jeg kan lave noget arbejde for dem, så skal først og fremmest betale skat i Singapore? Det kan da ikke passe... Jeg skal da betale min skat i det land jeg er bosiddende i.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)