Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk / svensk rådgivning

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Höllviken, Sverige
Tilmeldt 4. Sep 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med at etablere en ny konsulent / kursus virksomhed der som hovedoverskrift arbejder med at forbedre virksomheders kommunikation både intert (ledelse, samarbejde) og eksternt (salg).

Jeg bor i Sverige men henvender mig til danske virksomheder. Kurserne vil i de fleste tilfælde skulle afholdes i DK, men i nogle tilfælde vil kurserne afholdes i Sverige. Jeg tror på at fordelingen bliver 80% DK og 20% Sverige, bl.a. fordi jeg har noget familie der ejer et kursuscenter i Sverige som jeg kan markedsføre som mit eget. Kursuscentret er det tidligere Drakabygget konsthall som er har haft stor tilkytning til  danske kunstnere (Asger Jorn, Jørn Nash, Jens jørgen Thorsen etc.) så der er en god historie at fortælle om stedet...

Det jeg mangler nu, for at komme videre, er rådgivning mht. om det er smartest at etablere virksomheden i Danmark eller Sverige, og om det skal etableres som personlig ejet eller i selskabsform. Det ville være mest praktisk for mig at etablere kontor i Malmø og så tage over broen ved kundemøder og kursusgennemføring i DK, men er i tvivl om det er fornuftigt i forhold til beskatning, momsregler osv.

Er der nogen der har erfaring med dette eller ved hvor jeg kan få hjælp?

Mange hilsner

Stephan

www.drakabygget-nordic.com

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)