Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistering anden gang + fuldtid

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej derude.

Jeg har mit fuldtidsjob på 37 timer.

Så er jeg med i Secia I/S.

Der ud over leger jeg med nogle små projekter selv, som nu ser ud til at ramme over 50.000 i omsætning (eksl. moms, da Partner-ads.dk og Google Adsense ikke udbetaler moms til private).

Hvis jeg lader mig momsregisterer nu, hvor jeg ikke har nået grænsen, hvor står jeg så?

Skal jeg så blot tage de første penge som b-indkomst og betale normal skat af dem også sige at virksomheden starter med 0 i omsætning?

Skal jeg betale moms af de penge jeg aldrig har modtaget med moms? Eventuelt opkræve momsen hvis det er fra en dansk firma (Partner-ads.dk)?

Eller skal jeg oprette firmaet med det indtil nu optjente penge og intet betale, altså have det som en slags indskud?

Jeg har desværre ikke kunnet læse mig frem til et svar på min problemstilling og ingen jeg umildbart kender kan hjælpe mig med problemet? Hvor kan jeg eventuelt søge hjælp?

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

WooX:
Skal jeg betale moms af de penge jeg aldrig har modtaget med moms? Eventuelt opkræve momsen hvis det er fra en dansk firma (Partner-ads.dk)?

Nej. Du skal først afregne moms fra den dato, hvor du er blevet momsregistreret. Du skal derfor umiddelbart efter at du er blevet momsregistreret sørge for at give dit CVR-nummer til dine relevante samarbejdspartnere.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

WooX:
Skal jeg betale moms af de penge jeg aldrig har modtaget med moms? Eventuelt opkræve momsen hvis det er fra en dansk firma (Partner-ads.dk)?

Nej. Du skal først afregne moms fra den dato, hvor du er blevet momsregistreret. Du skal derfor umiddelbart efter at du er blevet momsregistreret sørge for at give dit CVR-nummer til dine relevante samarbejdspartnere.

Okay. Det var jo dejligt at få at vide, men hvordan fungerer det så? Har jeg bare det optjente beløb til rådighed i virksomheden eller skal der betales skat af dem inden jeg kan oprette virksomheden?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skal beskatte hele din indtjening netto....også af de første 50 tkr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Du skal beskatte hele din indtjening netto....også af de første 50 tkr.

Hvis vi nu siger jeg har tjent 20000 kr. pr. 31.8 og jeg så bliver momsregistreret pr. 1.9. Kan jeg så "videreføre" eller indskyde de 20000 i den momsregistrerede virksomhed? Eller er der en anden måde hvorpå jeg kan slippe for at betale skat af de 20000? Evt. købe udstyr eller inventar til virksomheden?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Beskatningen har intet med momsregistreringen at gøre...uanset hvad.

Du kan naturligvis formindske din indtjening ved at købe udstyr mv., der relaterer sig til virksomheden. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Beskatningen har intet med momsregistreringen at gøre...uanset hvad.

Dennis, Det er en vigtig pointe Peter har her. Moms og skat er i denne sammenhæng 2 helt parallelle verdner.  Grænsen på de 50.000 vedrører alene hvornår du  senest skal momsregistreres og har intet med hvad du skal betale i SKAT.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Peter - Revisor:
Beskatningen har intet med momsregistreringen at gøre...uanset hvad.

Dennis, Det er en vigtig pointe Peter har her. Moms og skat er i denne sammenhæng 2 helt parallelle verdner.  Grænsen på de 50.000 vedrører alene hvornår du  senest skal momsregistreres og har intet med hvad du skal betale i SKAT.

Ja det er jeg godt klar over. Jeg tror jeg fik formuleret første spørgsmål forkert, fordi det omhandlede både skat og momsregistering.

Nu har jeg forstået det sådan at jeg kan oprette et firma og bruge de, lad os sige 20000 til inventar og lignende også først betale skat ved årsskiftet hvis der er overskud i virksomheden?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja..det er nettoresultatet(exkl. moms), der skal beskattes.

Så held og lykke! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen begge to!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)