Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er blevet i tvivl

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Skattekonsulenterne:
Set i lyset af det lønniveau vi her taler om kan der næppe stilles større krav til personens arbejdsindsats og faglige kunnen.

 

31.500 kr. mdl. ???

Det synspunkt vil revolutionere arbejdsretten da kassedamer m.fl. så end ikke behøver møde på arbejde, - det vil man da så næppe kunne stille krav om til deres løn. Wink

/Michael

OK 31.500 kr. om måneden. Det stiller jo sagen i et andet lys. Iøvrigt så er det jo gudskelov ikke Ekstra Bladet der er styrende for den politiske diskussion i Danmark. Når jeg en sjælden gang læser Ekstra Bladet, deres artikler og læserbreve så må jeg indrømme at jeg ryster på hovedet.

Men 31.500 kr. om måneden ligner en gave/donation der er camoufleret som løn og der ville jeg nok som virksomhed overveje et bindende svar hos Skat om hvorvidt det kan godkendes som løn. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Men 31.500 kr. om måneden ligner en gave/donation der er camoufleret som løn og der ville jeg nok som virksomhed overveje et bindende svar hos Skat om hvorvidt det kan godkendes som løn. 

Teoretisk må det jo afhænge af hvilket arbejde den pågældende virksomhed søger udført via eksempelvis en iraker. Der er vel ikke nogle af os der kan udtale os om der faglige kompetencer eller kan sige hvad arbejde der skal udføres?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Henrik Krogh:

Teoretisk må det jo afhænge af hvilket arbejde den pågældende virksomhed søger udført via eksempelvis en iraker. Der er vel ikke nogle af os der kan udtale os om der faglige kompetencer eller kan sige hvad arbejde der skal udføres?

 

Den/de pgl. irakere skal bestride en funktion hvor normallønnen  er på 31.500 kr. eller derover efter de regler som dagpenge, sygeløn og andre offentlige indtægtsbestemte ydelser beregnes.

Det vil således være svig, hvis man laver en konstruktion der alene har til formål at hæve indtægtsgrundlaget til brug for en ansøgning, og det ville det så iøvrigt også være hvis det blot var i forbindelse med en ansøgning i privat regi.

/Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

"Udlændingen skal kunne fremvise en jobkontrakt eller et konkret jobtilbud, hvoraf løn og ansættelsesvilkår fremgår, og løn- og ansættelsesvilkår skal være sædvanlige efter danske forhold."

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/arbejde/beloebsordningen.htm

 

Dette er nok de eneste sted hvor vi har været tilnærmelsesvis enige i denne tråd Michael.

Det må formodes at folkene bag AB er opmærksomme på dette i forhold til hvilke opgaver som sender folk ud.

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)