Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis arbejdere

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 18. Aug 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Da det nu er svære tider og mange går uden arbejde så har jeg en lille tanke.

Ville det være muligt at ansætte personale gratis, f eks personer med handikapp eller angst (eller hvad det nu må være) hvor kommunen betaler lønen?

En kamrat til mig i Sverige gjorde det på sin svenske firma og det var muligt for ham at udvide sin webshop/butik samt sætte en arbejdsløs i arbejde med noget som han synes var sjovt.

Hvad er der for regler kring dette og hvordag kan man være med at hjælpe/få hjælp?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes diverse tilskudsformer, prøv at tag kontakt til dit lokale JobCenter og hør dem om muligheden... Dog er jeg ikke så meget for at du kaldet det for "gratis arbejdere", du skal huske på, at der skal være tale om en meningsfyldt arbejde, der på sigt skal være medvirkende til at den ansatte kommer tilbage på arbejdsmarkedet og tjener sin egen løn...

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 18. Aug 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt. Det lyder måske lidt forkert, men at kunne tilbyde nogen en arbejdsplads som den synes er sjov og som måske kan bidrage til at personen kommer tilbage til arbejdslivet igen ville være noget man kan sove godt om natten af tror jeg. Og hvis det også betyder at man får lidt ekstra hjælp med sit firma så ville det da bare være fantastiskt.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er absolut enig. Men som sagt, jeg ville henvende mig til Jobcentret i din kommune.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

JEg kan henvise dig til et jobcenter for døve. Snak med Jens Koldbech. Han er jobformidler og kender alt og disse muligheder. Der er mange. Du kan endda oprette et firma med døve ansatte på tilskud og så lade en enkelt lede det for dig...

En del er i dag i jobtræning i Postdanmark (GAAAB)

Det er jobcenter Castbergaard. Der ligger en afdeling i Hvidovre og en ved Hedensted. Link : http://cbg.dk/jobudvikling/default.aspx 

kontakt for sjælland : Jens Koldbech (København)
Mobil/sms: 2346 7161
jpk@cbg.dk

 

 

 

hilsen mp

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 18. Aug 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak mp,

Det ville måske være en rigtigt god idé!

Jeg vil kigge lidt på det :)

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marcus.

Der er en del forskellige muligheder for løntilskud og praktikordninger for ledige.

http://www.jobnet.dk/dit+lokale+jobcenter/sj%c3%a6lland+og+hovedstaden/hovedstaden/k%c3%b8benhavn/virksomhedskampagne?

lidt overordnet fra virksomhedsenheden i Købehavn (tilbudene er de samme i hele landet)

http://www.jobnet.dk/files/Jobcentre/Koebenhavn/16%20tilbud%2009/KK_mappe%2009_links3001.pdf

Kort gennemgang af de forskellige ordninger.

Du skal dog være opmærksom på at løntilskudsordninger som hovedregl kører med en maks %sats af dagpenge - dvs. det koster også dig lidt.

Derudover kan der dog være mulighed for jobtrænning/praktik, hvis det du kan tilbyde den ledige/jobcentret er relevant for deres jobplan (det hedder det faktisk...)

Nu ved jeg ikke hvor du er i landet, men er det i kbh, så send en mail, så finder jeg en dygtig virksomhedskonsulent til dig.

Jeg sidder lige nu som konsulent for jobcenter kbh. på et projekt, så jeg kender en del af dem ;)

jeg kan kontaktes på Leif@maraug.com

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har flere gange haft praktikanter igennem det, der nu hedder jobcentret.
Nogle af dem har været rigtig dygtige, og nogle af dem har været virkelig dårlige og umotiverede.

Jeg synes, at man skal gøre sig overvejelser om, hvad man har at tilbyde en praktikant.
Kan du hjælpe praktikanten et skridt nærmere et almindeligt job?

Vær opmærksom på, at det formentlig kræver en indsats af dig at hjælpe dine praktikanter videre. Du bør ikke betragte dem som gratis arbejdskraft, men som mennesker, der kan nyde godt af din hjælp videre frem i livet.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også prøve at kontakte Huset Venture og høre om deres erfaringer. Det er en fantastisk virksomhed med fabelagtige mennesker. De ansætter udelukkende mennesker med en form for handicap og giver dem en meningsfuldt arbejde, hvor de bruger det, de er bedst til. De er en inspiration for os alle.

Håber det lykkes for dig!

Hej med dig :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)