Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering til "støt Afrika" turné?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra KBH Ø
Tilmeldt 28. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil arrangere en Danmarks-turné med danske musikere, hvor alt overskuddet går til fattige i Afrika.

Til dét skal der jo lægges penge i tour-bus, musikere, kost, osv.

Nogle der ved, hvem der kunne være interesseret i at finansiere sådan et projekt?

 

// J.Preisler

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du skal have fat i nogen som har erfaring med fundraising. Jeg vil umiddelbart sige at sådan et koncept vil være interessant for virksomheder som kan få image- eller reklameudbytte og selvfølgelig nødhjælpsorganisationer. Har du nogen erfaring indefor livebrancen?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek mit site Projekthæftet.dk.

Det er en trin-for-trin-guide til fundraising. Start fra starten - gør, hvad jeg skriver - så har du finansieret dit projekt, når du når slutningen. (Næsten helt sikkert Big Smile)

Mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Tjek mit site Projekthæftet.dk.

Det er en trin-for-trin-guide til fundraising. Start fra starten - gør, hvad jeg skriver - så har du finansieret dit projekt, når du når slutningen. (Næsten helt sikkert Big Smile)

Mvh Hans

Det er alligevel den bedste og mest velbeskrevet guide jeg nogensinde har set, det hele står der trin for trin og endda mere til. Du burde nu stadig få den trykt igen. Tænk på alle skoler der har med iværksætteri at gøre der "mangler" den samt biblioteker.

Det er rigtig god læsning også for de folk der har været igang i nogen tid - dvs. det IKKE kun er til den pur unge iværksætter, men også til den garvede.
En anden god idé ville være at have sat en ansøgning ind fra dine egne ting eller bare en tom skabelon så folk nemmere kunne gå til det.

Helt igennem meget spændende guide step by step YesYesYes

 


Det er svært at finde sponsorer/fonde/virksomheder etc. der i disse tider vil gå ind og dække jeres tur, du kunne evt. dreje den med noget ala "Kendte musikere, baner vejen for dagens Danmark" - i skal gerne køre meget på at i vil vise Danmark hvad nødhjælp er hvordan det fungere, også så dem med flest fordomme opdager noget nyt og spændende.


I skal have et eller andet på jeres tur andet end musik, for det tvivler jeg på i kan finde nogle der gider at betale - så skulle det være et pladeselskab der mente det gavnede udviklingen. Så se om i ikke kan dreje den en smule over i noget nødhjælp - få evt. en aftale i stand med dr1, dr2 eller tv2 om i har et kamera med rundt og laver nogle video-dagbøger om jeres dag og hvad i har udrettet, fra jer hver især og få det vist på tv - så er der 100% nogle der er klar med penge næste gang :-)


Håber projektet lykkes

Fra KBH Ø
Tilmeldt 28. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Projekthæftet = super!

Dr1 videodagbog = god idé!

:)

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor i afrika havde du tænkt dig at sende pengene hen ?

Fra KBH Ø
Tilmeldt 28. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det ved jeg faktisk ikke helt. Kriseramte områder.

 

Jeg arbejder nu som facer hos Unicef, og optræder lidt med musik for IBIS, så det kunne være en oplagt mulighed at snakke med dem.

Jeg vil i hvert fald præsentere idéen for dem. Kommentarer, idéer og links osv. er meget velkomne =)

Jonas..

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen..

 

Det er en smuk tanke og en stor bjørnetjeneste du har gang i. Mange af landene i afrika er på vej op og det er med en fart der kunne tyde på at de rammer et boom ala det der foregik i asien de sidste 10 år. Jeg ville foreslå dig at bruge din energi på længere varende projekter som også giver gavn efter "dine penge" er brugt.

Hvis du ser på de lande i africa der idag står stærkest er det faktisk dem der har fået færrest hjælpemidler, da deres økonomi ikke bliver ødelagt gang på gang af venligt sindede folk fra den vestlige verden, selvfølgelig har der været borgerkrige og andre konflikter der har sat området i stå, men vores "send vores affald til afrika som de så kan bruge mentalitet" har gjort at visse brancher i perioder ikke har kunne fungere rentabelt fordi vi dumpede område priserne med vores "affald"

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)