Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores CPM priser - billigt eller dyrt?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

De 2 jeg har på nu, har en klik % på henholdsvis 0.25 og 0.57 (0.57 er banneret i højre side)

Men lyder priserne helt hen i vejret for dem der har en målgruppe på 15-30 årige?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ok - så var de 0,5% ikke helt ved siden af .

Mht. til pris afhænger det jo meget af hvilke alternativer man som butik har.

Jeg f.eks betaler ikke meget pr. klik for at ligge godt på Google, mens andre brancher sikkert må betale meget høje priser for at komme i toppen.

Samtidig er det selvfølgelig afgørende hvilken indtjening man har pr. genereret kunde.

På slik som jeg sælger, hører til i den lave ende, dvs. jeg tjener ikke meget pr. kunde, mens andre brancher - modetøj måske - tjener rigtig godt , og derved også kan tillade sig at betale op pr. kunde.

Så tingene hænger jo sammen...

Som jeg siger, hvorfor skulle jeg betale ca. 2,5 pr. besøg via en eller anden tilfældig side, når jeg kan få bedste eksponering på Google for under 1 krone ?   Jeg er ikke ekspert i dette , men synes det er logisk, så med mindre du kan overbevise mig i det geniale for min butik, foretrækker jeg google.

For andre butikker er regnestykket sikkert helt anderledes.

Held og lykke ihvertfald

Jesper

 

Fra København S
Tilmeldt 20. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

kommer meget an på kvaliteten af dit medie.

Store hjemmesider med mange visninger sælger dem ofte helt ned til cpm 5 hvorimod sites der kan leverer specielle grupper af brugere kan få prisen op på 80 til 180 i cpm

 

Du skal være forberedt på at der ALTID gives rabat på CPM priser. Så hvis du skriver cpm 50 i dit medie kit så vil folk forvente at kunne få det til en hel del lavere.

 

Hvis du beskriver lidt om hvormange unikke brugere I har på jeres site og hvormange side visninger. Så kan jeg godt forhøre mig lidt (arbejder med cpm priser og medie salg til dagligt)

Fra København S
Tilmeldt 20. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ps. CPM står for (håber at jeg staver det korrekt)

Cost Pr Mill som betyder pris pr 1000 visninger

så det er den pris som en kunde betaler for at få sin reklame vist 1000 gange på din side.

altså..

1.000 visninger koster 50,-
10.000 visninger koster 500,-
100.000 visninger koster 5.000,-

 

CPC står for Cost pr Click 
altså den pris en kunde betaler pr klik istedet for pr visning. Mange kunder fortrækker CPC da kunden tager en mindre chance og kun betaler for folk der er inde på deres egen hjemmeside. Men for dig er det ofte mere interessant at sælge CPM da du så nemmere kan beregne hvormange penge du får ud af dit site

Fra Hellerup
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Din udregning er korrekt.

De mest anvendte i daglig tale.

CPM - Cost per Mille. Prisen per tusinde eksponeringer, visninger eller impressions / CPM 20 = en enhedspris på kr. 0,02
PPC - Pay Per Click
CPC - Cost Per Click
CPA - Cost Per Action el. Cost Per Acquisition = Tilegnelse, Anskaffelse, Erhvervelse, Køb.

Mvh

Martin Mollerup

Tilmeldt 28. Aug 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Kenneth 

Jeg ville umiddelbart mene at disse CPM priser er for dyre. Disse CPM priser er typisk at finde på medier såsom MSN, DBA, Krak osv. 

Det skal dog tages forbehold for at nogen sider kan tage endnu mere i CPM og alligevel melde udsolgt. Jeres målgruppe er 15-30 årige, hvis det evt. havde været kvinder 30+ kunne disse CPM priser måske være gældende. 

Mvh Jonas 

 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på hvilket medie der er tale om. Ekstrabladet, dba og bilbasen her store sites der har meget trafik fra et bredt publikum. Jo mere niche dit site er, desto højere cpm pris kan du tage.

Hvis du sælger hundefoder og annoncerer på ekstrabladet, vil din målgruppe jo ikke være 100% men derimod måske 15% af de besøgende. Dvs. din Cpm pris er derfor gældende for de 15% hvilket gør den en del højere.

Hvis du annoncerer på en hjemmeside for folk med hunde, vil de sandsynligvis have en højere Cpm, da næsten 100% af de besøende vil være din målgruppe. Man kan nærmest sige at hjemmesiden for folk med hund, på forhånd har lavet en sortering af de besøgende for dig.

Derfor kan man ikke sammenligne ekstrabladet.dk med et niche site med hensyn til Cpm.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)