Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. momsangivelse/indbetaling

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

 

Jeg har nu brugt alt for lang tid på at prøve på at være helt sikker på hvad det er jeg skal mht. moms, og nu er det ved at være ret presset...

Jeg har endkeltmandsvirksomhed, som har foretaget freelance service ydelse her i landet. Jeg har ikke brugt bil, eller andet, så jeg går ud fra at alle afgifter skal stå i 0? -Og kun angive den totale sum af moms?

Desuden er jeg stadig usikker mht. moms regnskabet. Jeg synes jeg hørte, at man nu ikke skal indsende det, men jeg kan ikke finde de oplysninger mere, så har de ændret det igen?

Og mht. betaling, kan det kun ske ved bankoverførsel? Får man en melding fra skat når de har modtaget den?

Er der andet som er rart at vide, inden jeg udfylder og trykker "send" på momsangivelsen?

Ønsker jer alle en rigtig go dag :-)

~*Louise*~

creatastica

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare skrive det beløb du skylder i moms i feltet salgsmoms/udgående moms.

Det samme gøres i købsmoms, såfremt du har købt noget du kan få moms tilbage af. 

Når du trykker send, får du et girokort op på din skærm, som du skal printe ud og betale via overførsel.

På kortet sår der din betalingsfrist. Angående ændret betaling af moms er det kun fristerne der er udskudt til en længere periode, du slipper ikke for at indsende disse oplysninger. 

Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, og tak for oplysningerne :-)

Hvor skal momsregnskabet så sendes hen til, og er det kun min moms-konti de vil se?

Hyg! :-)

 

~*Louise*~

creatastica

Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal ikke sendes nogle steder hen, bare ligge i din skuffe :)

Behov for at komme i gang ?, lån penge her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du indberetter momstallene on-line på www.skat.dk (virksomheder).

Du skulle gerne have en 7-cifret kode for at kunne logge ind der.

Såfremt SKAT vil se bilag mv., hører du fra dem.

Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtigt mange tak allesammen for jeres hjælp :-) Jeg håber at alt går som det skal så. Forhåbentligt kan jeg nå at lære mere om regnskab før skat vil se det.

Hyg jer :-)

~*Louise*~

creatastica

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)