Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lov omkring uddeling af flyers

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

nogle der kender til lovgivning af uddeling omkring flyers. Jeg tænker bestemt på at sætte dem fast på biler, som der ses ofte i storbyerne, ved vinduesviskerne.

Er det lovligt og skal der hentes tilladelse fra den pågældende kommune?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du der er nogen regler på det område ??..

Der er jo også nogen idrætsforreninger der gør det og en gang en dame her i byen der gjorde det med en savnet kat...

Det var faktisk en ting jeg ikke havde tænkt på, men som jeg kunne bruge..

mikkel

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved det ikke, derfor jeg spurgte :)

Men nej, tror ikke der er nogen lovgivning omkring dette.

Det eneste der kan være, er at ens omdømme får en rids i lakken, da nogle folk bliver mildest talt sure over en omgang reklame på ens bil - jer er en af dem Confused

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ik du skal kigge så meget på lovgivningen, men mere effekten af sådan en omdeling... Og du får næppe et got ry, hvis du smider reklame flyers i folks vinduesviskere. Der er ganske enkelt intet mere irriterende, og kan forvekles med en bøde!

Så overvej  om det overhovedet er det værd...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Politiets ordensbekendtgørelse § 9, stk 3

Stk. 3. Uddeling til forbipasserende af reklamemateriale for erhvervsinteresser er forbudt.


Ved høringssvar har Københavns politi givet kommunen ret i at paragraffen omfatter afsætning på biler og cykler... herunder sadelbetræk med reklame.

Ytringer under princippet: "Den frie presse", og også religionsfrihed og humanitære indsamlinger er undtaget.

Politiets ordensbekendtgørelse gælder i hele landet.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke erhvervsinteresse at de bliver uddelt, men mere information omkring et arrangement/nyt projekt. Så derfor ser jeg ikke at der nogen lovgivning omkring det.

I aalborg, hvor jeg holder til, ses det tit iforhold til teater eller nye arrangementer for diverse kulturhuse.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde på et tidspunkt en kunde der gjorde det i et større parkeringshus, de blev vist ret sure, da rigtig mange folk bare smider dem.

Han var tæt på at komme til at betale for rengøring, men slap vist....

 

Så det er nok en dårlig ide og helt sikkert heller ikke den nemmeste måde at ramme målgruppe på, medmindre du gør det i forbindelse med messer mm.

 

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Forvaltningen i kommunen vil til enhver tid kunne argumentere for at det ikke falder ind under undtagelserne. Her bliver kulturen tit fanget, fordi det typisk ikke er af moneymaking årsager der skabes events og arrangementer mv..

Københavns Kommune er særligt strikse jf. Bondams visioner om reneste hovedstad i Europa i 2015.

Anyways synes jeg det er en lidt mindre dårlig idé at købe en stor email-database og spamme folk... det sviner ikke på gader og stræder :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

kontorinvest:

Anyways synes jeg det er en lidt mindre dårlig idé at købe en stor email-database og spamme folk... det sviner ikke på gader og stræder :-)

Hvilket i mange tilfælde så er ulovligt, og medfører en bøde/dom for spam...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)