Hatten af for Tom Hansen. Jeg elsker, når der kommer fagfolk ind i en debat! Hvis nogen følger med i mine andre indlæg, så arbejder jeg selv med Network Marketing! Vi er i øjeblikket ved at arbejde på et koncept, som skal være med til at re-brande industrien! Vi skal huske på, at hver gang et firma lancerer et produkt, som ikke slår igennem, så er der en masse mennesker, som ikke får succes. Og hver gang det sker, så er det endnu et slag i ansigtet på Network Marketing! Jeg er selv mangeårig leverandør til Matas, måske kender kvinderne på debatten Bidro, så jeg ved, hvad der kræves for at et produkt kan slå igennem. Vi lancerer snart vores produkt, men forud for lanceringen ligger der mange måneders arbejde. Markedsanalyse, SWOT, forretningsplan, godkendelse af produkt, focusgrupper etc. Husk på at i Network Marketing benytter vi os af såkaldt alternativ distribution, det kan være behandlere, privat personer, fitness centre etc., men for at produktet kan få succes på den lange bane, skal det opfylde samme betingelser, som produkter solgt i Matas! Omkring sund chokolade, så har tidligere været forsøgt i Matas. Hvis man lavede en focusgruppe med sund chokolade, hvor man bad almindelige forbrugere om at tage stilling til produktet, så ville man opdage, at vi danskere ikke er gearet til tanken om "sund chokolade". Det er simpelthen modstridende, at chololade skulle være sundt! Og hvis man virkelig ønsker sig et ekstra boost af antioxidanter, hvorfor så ikke vælge funktionelle drikkevarer, som generelt bliver opfattet som sunde? Er der nogen, som kan fortælle mig om prisen på chokoladen? Hvad koster 200 gram, og hvor meget skal man spise om dagen! Alene når jeg stiller spørgsmålet "hvor meget chokolade, skal man spise for at være sund", så begynder min hjerne allerede at slå gnister! Så når I støder på et produkt, så brug jeres sunde fornuft. Find ud af hvad der ellers findes på markedet, hvad det koster, er det en succes, er det lovligt etc., inden I kaster jer over produktet. Der har været et par indlæg på denne debat, hvor nogen bakker ud, når der skal betales penge for at komme med i forretningen. Hvis nogen på denne debat kan finde en forretning, som ikke kræver nogen upfron investering i et lille varelager, så sig endelig til! Ligegyldigt om du skal sælge blomster, sko eller chokolade, så skal du have nogle varer til demonstration og salg. Det du skal kigge efter er, hvor mange varer, du bliver bedt om at købe! Du skal ikke købe mere end til eget forbrug, og lidt produkter til demo og salg! Typiske mellem kr. 1.000 - 4.000 for at starte op, hvilket er LANGT billigere, end at starte enhver anden forretning. Så slår den "sunde chokolade" ikke igennem, har vi endnu et koncept, som trækker Network Marketing i den forkerte retning! Hilsen Anders |
Meget interessant indlæg Anders!!
Jeg må jo nok blankt erkende at jeg ikke har den enorme erfaring mange andre brugere herinde, så heldigvis er i besiddelse af :-) I forlængelse af det, kunne jeg godt tænke mig at vide følgende:
1. Hvornår er et firma/produkt slået igennem, altså hvor meget skal der til?? mxi-corp har ca. 135000 distributører på verdensplan, og hvis omsætningen bare holdes resten af året, uden at skabe den helt store vækst, vil de nå en omsætning på 100.000.000$.
2. Hvordan ved man om danskerene er gearet til noget der er ny tænkning?? Havde man for 10-15 år siden spurgt en stor gruppe mennesker herjemme, om de var klar til at indtage daglige doser af aloe vera, formoder jeg nok du havde beskrevet det nogenlunde på samme vis, men nogle gange viser det sig anderledes i virkligheden. Kender da ihvertfald et par virksomheder, der har ganske pæne omsætninger, på selvsamme produkt.
Sidst men ikke mindst, var jeg slet ikke klar over at det simpelthen var matas der satte standarden for hvad der kan sælges ellers for den sags skyld ikke sælges herhjemme.
Jeg er ikke helt enig med dig, når du skriver at hver gang et firma går ned, er det et slag i ansigtet på network marketing. Det enkelte firma må jo tage ansvaret for egne handlinger, eller mangel på samme. Sådan ser vi vel heller ikke på andre brancher, jeg tager da ihvertfald meget sjældent notits af, at mange restauranter er gået konkurs eller har skiftet ejer adskellige gange, hvis jeg går ud for at spise et godt måltid!!!
Personligt synes jeg det vile være bedre hvis vi alle kunne forstå at vi er forskellige som mennesker, og demed også vælger forskelligt. Jeg lavede ikke indlægget som udgangspunkt, for at alle mennesker straks skulle tegne sig ind ved mxi-corp, men derimod for at informere om dette selskab, som netop er kommet til Danmark. Nogle er enige med mig i at det er en god og sund forretning med stort potentiale, andre vil hellere samarbejde med et andet selskab, og dyb respekt for det. Der findes heldigvis rigtig mange saglige forretninger herhjemme, og mange dygtige mennesker til at drive dem :-) Hvor ville verden dog være trist, hvis alle valgte ens