Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sund chokolade og network marketing!!

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hatten af for Tom Hansen.

Jeg elsker, når der kommer fagfolk ind i en debat! Hvis nogen følger med i mine andre indlæg, så arbejder jeg selv med Network Marketing! Vi er i øjeblikket ved at arbejde på et koncept, som skal være med til at re-brande industrien!

Vi skal huske på, at hver gang et firma lancerer et produkt, som ikke slår igennem, så er der en masse mennesker, som ikke får succes. Og hver gang det sker, så er det endnu et slag i ansigtet på Network Marketing!

Jeg er selv mangeårig leverandør til Matas, måske kender kvinderne på debatten Bidro, så jeg ved, hvad der kræves for at et produkt kan slå igennem. Vi lancerer snart vores produkt, men forud for lanceringen ligger der mange måneders arbejde. Markedsanalyse, SWOT, forretningsplan, godkendelse af produkt, focusgrupper etc. Husk på at i Network Marketing benytter vi os af såkaldt alternativ distribution, det kan være behandlere, privat personer, fitness centre etc., men for at produktet kan få succes på den lange bane, skal det opfylde samme betingelser, som produkter solgt i Matas!

Omkring sund chokolade, så har tidligere været forsøgt i Matas. Hvis man lavede en focusgruppe med sund chokolade, hvor man bad almindelige forbrugere om at tage stilling til produktet, så ville man opdage, at vi danskere ikke er gearet til tanken om "sund chokolade". Det er simpelthen modstridende, at chololade skulle være sundt! Og hvis man virkelig ønsker sig et ekstra boost af antioxidanter, hvorfor så ikke vælge funktionelle drikkevarer, som generelt bliver opfattet som sunde?

Er der nogen, som kan fortælle mig om prisen på chokoladen? Hvad koster 200 gram, og hvor meget skal man spise om dagen! Alene når jeg stiller spørgsmålet "hvor meget chokolade, skal man spise for at være sund", så begynder min hjerne allerede at slå gnister!

Så når I støder på et produkt, så brug jeres sunde fornuft. Find ud af hvad der ellers findes på markedet, hvad det koster, er det en succes, er det lovligt etc., inden I kaster jer over produktet.

Der har været et par indlæg på denne debat, hvor nogen bakker ud, når der skal betales penge for at komme med i forretningen. Hvis nogen på denne debat kan finde en forretning, som ikke kræver nogen upfron investering i et lille varelager, så sig endelig til! Ligegyldigt om du skal sælge blomster, sko eller chokolade, så skal du have nogle varer til demonstration og salg. Det du skal kigge efter er, hvor mange varer, du bliver bedt om at købe! Du skal ikke købe mere end til eget forbrug, og lidt produkter til demo og salg! Typiske mellem kr. 1.000 - 4.000 for at starte op, hvilket er LANGT billigere, end at starte enhver anden forretning.

Så slår den "sunde chokolade" ikke igennem, har vi endnu et koncept, som trækker Network Marketing i den forkerte retning!

Hilsen

Anders

Fra Holstebro
Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget interessant indlæg Anders!!

Jeg må jo nok blankt erkende at jeg ikke har den enorme erfaring mange andre brugere herinde, så heldigvis er i besiddelse af :-) I forlængelse af det, kunne jeg godt tænke mig at vide følgende:

1. Hvornår er et firma/produkt slået igennem, altså hvor meget skal der til?? mxi-corp har ca. 135000 distributører på verdensplan, og hvis omsætningen bare holdes resten af året, uden at skabe den helt store vækst, vil de nå en omsætning på 100.000.000$.

2. Hvordan ved man om danskerene er gearet til noget der er ny tænkning?? Havde man for 10-15 år siden spurgt en stor gruppe mennesker herjemme, om de var klar til at indtage daglige doser af aloe vera, formoder jeg nok du havde beskrevet det nogenlunde på samme vis, men nogle gange viser det sig anderledes i virkligheden. Kender da ihvertfald et par virksomheder, der har ganske pæne omsætninger, på selvsamme produkt.

Sidst men ikke mindst, var jeg slet ikke klar over at det simpelthen var matas der satte standarden for hvad der kan sælges ellers for den sags skyld ikke sælges herhjemme.

Jeg er ikke helt enig med dig, når du skriver at hver gang et firma går ned, er det et slag i ansigtet på network marketing. Det enkelte firma må jo tage ansvaret for egne handlinger, eller mangel på samme. Sådan ser vi vel heller ikke på andre brancher, jeg tager da ihvertfald meget sjældent notits af, at  mange restauranter er gået konkurs eller har skiftet ejer adskellige gange, hvis jeg går ud for at spise et godt måltid!!!

Personligt synes jeg det vile være bedre hvis vi alle kunne forstå at vi er forskellige som mennesker, og demed også vælger forskelligt. Jeg lavede ikke indlægget som udgangspunkt, for at alle mennesker straks skulle tegne sig ind ved mxi-corp, men derimod for at informere om dette selskab, som netop er kommet til Danmark. Nogle er enige med mig i at det er en god og sund forretning med stort potentiale, andre vil hellere samarbejde med et andet selskab, og dyb respekt for det. Der findes heldigvis rigtig mange saglige forretninger herhjemme, og mange dygtige mennesker til at drive dem :-) Hvor ville verden dog være trist, hvis alle valgte ens

 

 

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ludox:

1. Hvornår er et firma/produkt slået igennem, altså hvor meget skal der til?? mxi-corp har ca. 135000 distributører på verdensplan, og hvis omsætningen bare holdes resten af året, uden at skabe den helt store vækst, vil de nå en omsætning på 100.000.000$.

Til sammenligning startede det firma som jeg arbejder med nogenlunde samme tid som Mxi-corp. Vi omsætter årligt for 1.000.000.000$ og har mere end 2 millioner forhandlere. Altså er vi vokset 10 gange så hurtigt! At mxi-corp har nået så høj en omsætning, er imponerende, og det tager jeg hatten af for. Hvis du reelt skal sammenligne omsætningen fra USA med EU, så vil det kræve en grundig undersøgelse. Eksempelvis bør du kigge på produktets pris i EU, samt købevaner i EU.

Har forsøgt at købe chokoladen via UK, og her skulle jeg betale kr. ca. 1.200 for 100 stk. Xoxai nuggets. Er der noget, som underbygger, at danskerne er villige til at betale den pris? Hvis selskabet vil fortsætte med at sende til DK, kommer de til at skulle sælge under Distant selling direktivet, hvilket betyder, at de senere kommer til at skulle opkræve dansk moms, hvilket vil få prisen til at stige.

Så hvornår er et produkt slået igennem? I mine øjne er et wellness produkt slået igennem, hvis det årligt kan omsætte for kr. 20 mio i Danmark!

Ludox:

2. Hvordan ved man om danskerene er gearet til noget der er ny tænkning?? Havde man for 10-15 år siden spurgt en stor gruppe mennesker herjemme, om de var klar til at indtage daglige doser af aloe vera, formoder jeg nok du havde beskrevet det nogenlunde på samme vis, men nogle gange viser det sig anderledes i virkligheden. Kender da ihvertfald et par virksomheder, der har ganske pæne omsætninger, på selvsamme produkt.

Faktisk var der for 10-15 år siden en del firmaer, som lavede focusgrupper på Aloe Vera. Aloe Vera er et udmærket eksempel på, hvordan Danskerne vil have deres produkter! Hvis du undersøger det nærmere, så har danskerne den holdning, at sundhedsprodukter skal smage "sunde". De er imod smagsstoffer, tilsætning, sukker etc. Jeg var selv i branchen for 10 år siden, og at danskerne skulle falde for drikke aloe vera, var ikke taget ud i den blå luft. Hertil kommer at drikke aloe veraen koster kr. 240 for 1 måneds forbrug, hvilket også skal med i overvejelserne!

Og en helt anden ting er, at drikke aloe vera bliver solgt som kosttilskud, hvor man rent faktisk må sige, at produktet har visse sundhedsmæssige egenskaber. Dette gør sig ikke gældende med en fødevare som chokolade, hvor det ikke er tilladt at lave sundheds- eller funktionelle anprisninger.

Så hvis du skal sammenligne din chokolade, så skal du sammenligne den med lignende produkter i Danmark!

Ludox:

Sidst men ikke mindst, var jeg slet ikke klar over at det simpelthen var matas der satte standarden for hvad der kan sælges ellers for den sags skyld ikke sælges herhjemme.

Hvis du læser mit indlæg, så siger jeg, at det er forbrugeren, som sætter standarden! Dog har et produkt ingen berettigelse i Matas, hvis produktet ikke sælger! Så hvis forbrugerne vil have dit produkt, så har du en vinder! Omvendt hvis forbrugeren ikke vil have dit produkt, så har du en taber! Og den eneste måde at undersøge det på, er ved at lave et stort forarbejde med en masse undersøgelser.

Ludox:

Jeg er ikke helt enig med dig, når du skriver at hver gang et firma går ned, er det et slag i ansigtet på network marketing. Det enkelte firma må jo tage ansvaret for egne handlinger, eller mangel på samme. Sådan ser vi vel heller ikke på andre brancher, jeg tager da ihvertfald meget sjældent notits af, at  mange restauranter er gået konkurs eller har skiftet ejer adskellige gange, hvis jeg går ud for at spise et godt måltid!!!

Du har ret i, at selskabet selv må tage ansvar for egne handlinger. Derfor bør selskaber også gøre et ordentlig stykke arbejde, før de starter op i et land. Faktisk er lancering af tvivlsomme produkter, firmaer som lukker ned, lumske bonusplaner, dårlig ledelse, for megen hype etc., den direkte årsag til network marketings image!

Ikke nogen god sammenligning med at spise på restautant! Hvis det forholdte sig sådan, at 99% af alle restauranter serverede dårlig mad, så ville du også vælge med omhu. Så ville du også tage afstand fra de 99% og gå efter den 1%, som overlever på sigt. 99/1 er Network Marketings sørgelige statistik.

Ludox:

Personligt synes jeg det vile være bedre hvis vi alle kunne forstå at vi er forskellige som mennesker, og demed også vælger forskelligt. Jeg lavede ikke indlægget som udgangspunkt, for at alle mennesker straks skulle tegne sig ind ved mxi-corp, men derimod for at informere om dette selskab, som netop er kommet til Danmark. Nogle er enige med mig i at det er en god og sund forretning med stort potentiale, andre vil hellere samarbejde med et andet selskab, og dyb respekt for det. Der findes heldigvis rigtig mange saglige forretninger herhjemme, og mange dygtige mennesker til at drive dem :-) Hvor ville verden dog være trist, hvis alle valgte ens

 

Tror ikke der er mange, som er uenige i din påstand! Kun bundlinjen kan vise, om jeres formodninger holder stik! Omkring saglige forretninger, så er tallet ikke overbevisende, når vi snakker network marketing. Faktisk er det vel kun 5 selskaber, som for alvor har slået igennem i Danmark, og så har vi 2.000, som aldrig har slået igennem!

Jeg kan ikke sige, om Mxi-corp slår igennem! Det må forbrugeren bestemme! Jeg kan naturligvis selv have en holding til, om jeg finder sund chokolade til kr. 1.200 attraktivt.

Du kunne eventuelt lave en lille focusgruppe med 10 personer, som du stille en række spørgsmål vedr. produktet! På baggrund af den viden, kan du så tegne et billede at selskabets chance for succes i Danmark.

Hilsen

Anders

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja,

Først og fremmest tillykke.. Godt at du tænker på at starte en forretning selv, hvad enten det med dine egne produkter eller som forhandler af nogle andres (eventuelt gennem netværk marketing.)

Lige specielt med de tilbud du har fået, så har jeg lige et par kommentarer.

Herbalife er efter MIN mening et dødt løb. De har været på det danske marked i årevis, og efter min mening så ville det være et dårligt valg af virksomhed at starte i Herbalife. Det kan være man stadig kan tjene penge på det som nyopstartet, men man vil få utrolig meget modgang. Modgang man måske ikke ville få i et andet firma. Bare overvej det.

Omkring Xocai, så er jeg selv i firmaet og har positiv respons på produkter og ikke mindst forretningen. Jeg er relativ nystartet men har tidligere arbejdet og lavet utrolig gode resultater sammen med min makker Frank Jørgensen (nr. 1 i fitline danmark eksempelvis). 

Hvis du overvejer at bruge din tid på at distribuere andres produkter - så må du skrive mig en mail på rasmuslykke@gmail.com.

Vi garantere, at hvis man gider arbejde - så kan man med Xocai inden 3 måned er omme værre på et lønniveau på 8.000kr. Det kræver en arbejdsindsats, men det er ligetil hvis det er noget du vil.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

Dit indlæg indeholder flere interessante elementer! For det først, så smider du mudder efter een af jeres konkurrenter. Du udtaler, at Herbalife er dødt løb og fremhæver herefter dit eget firma.

Du giver en garanti for, at Anja kan komme til at tjene kr. 8.000 inden 3 måned er omme, hvis altså bare hun gider arbejde. Vi har alle forskellige forudsætninger for succes i network marketing, men oftest afhænger din indtjening af, hvilket person du udvikler dig til! Det vil sige, at skal vi give et realistisk billede af, hvem som hurtigt kan få succes, så bliver vi nødt til at kigge på den enkelte persons kvalifikationer. Så i min verden skal vi fraholde os fra at give garanti for indtjening!

Vedr. chokoladen hvordan skal den så sælges i Danmark? Skal den sælges som kosttilskud eller fødevare? Hvad kommer chokoladen til at koste i Danmark? Har fundet en pris på kr. 1.200 for 100 stk. nuggets! Dog er prisen uden dansk moms, så kan vi forvente, at prisen bliver 25% højere i Danmark? Hvordan vil i markedsføre produktet, når man i Danmark ikke må lave sundheds- eller funktionelle anprisninger på chokolade?

Ser frem til at høre fra dig.

Hilsen

Anders

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Det godt du spørger ven, det kun sundt at få en god debat igang om emnet.

Jeg smider ikke mudder efter Herbalife - jeg fremhæver min personlige mening at for mig, der fungere Herbalife ikke, da der på ingen måde er mulighed for at særskille sig fra de andre etableret forhandlere i Danmark. Derfor er MIN mening, at jeg synes der er for lidt potientiale i Herbalife, men det kun min mening.

Og du har fuldstændig ret angående at give garantier, vi har forskellige kriterier for succes, mit kriterie er, at produktet ikke er et intetsigende - intetgivende produkt som det tit og oftes ses med netværk marketing. Men et produkt som jeg kan stå inde for, at er den glade bruger af. Det er mit kriterie for at jeg vil sælge produktet - noget jeg er hyppig bruger og kan stå inde for hvad jeg sælger.

En god handel er kun god hvis begge parter er tilfredse.

Jeg mener, at produktet skal sælges både som kosttilskud og som fødevare. Det afhænger igen af konsumenternes forskellige kriterier. Det smarte er, det virker til begge.

Prisen på produktet er cirka 100 dollars for en æske med 100 stk i (som en lille Anton Berg bar). Så lidt efter hvor meget man spiser er det vel til 1-3 måneder.

Omkring markedsføringen, så er der folk der gør det helt forkert i mange forretninger, og det gør vi ikke. Jeg kan nævne Noni og alle de andre kosttilskudsprodukter der bliver solgt som vidunder-middel. Det er det her ikke. 

Jeg er ikke den store tilhænger af fancy ord og den indeholder det og det, som gør at du taber dig og bla bla bla - det eneste jeg anbefaler er, at folk prøver det - og udfra det skaber sig en holdning. Så det er min markedsføring, at anbefale folk jeg kender til at prøve produktet, og se om det er noget der kan hjælpe.

Du spørger bare hvis der er noget ven.

 

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

RasmusLykke:

Jeg smider ikke mudder efter Herbalife - jeg fremhæver min personlige mening at for mig, der fungere Herbalife ikke, da der på ingen måde er mulighed for at særskille sig fra de andre etableret forhandlere i Danmark. Derfor er MIN mening, at jeg synes der er for lidt potientiale i Herbalife, men det kun min mening.

Din egen mening er vel stadig mudder!

RasmusLykke:

Og du har fuldstændig ret angående at give garantier, vi har forskellige kriterier for succes, mit kriterie er, at produktet ikke er et intetsigende - intetgivende produkt som det tit og oftes ses med netværk marketing. Men et produkt som jeg kan stå inde for, at er den glade bruger af. Det er mit kriterie for at jeg vil sælge produktet - noget jeg er hyppig bruger og kan stå inde for hvad jeg sælger.

Tror ikke mange er uenig med dig her! Vi VIL alle have noget, som vi kan stå indenfor. Vi kan så have en forskellig holdning til, hvad et sådan produkt, skal opfylde!

RasmusLykke:

En god handel er kun god hvis begge parter er tilfredse.

Svært at være uenig!

RasmusLykke:

Jeg mener, at produktet skal sælges både som kosttilskud og som fødevare. Det afhænger igen af konsumenternes forskellige kriterier. Det smarte er, det virker til begge.

Hmm, kan ikke lade sig gøre! Enten skal det sælges som kosttilskud eller fødevare! Reglerne ligner hinanden, men et kosttilskud skal anmeldes i Danmark. Hvordan vil I markedsføre produktet, når I ikke må lave en sundhedsanprisning?

RasmusLykke:

Prisen på produktet er cirka 100 dollars for en æske med 100 stk i (som en lille Anton Berg bar). Så lidt efter hvor meget man spiser er det vel til 1-3 måneder.

Hvorfor er produktet så dyrt på nettet? Har fundet priser på over kr. 1.200 for en æske! Du skriver prisen i dollars, så jeg formoder, at I køber direkte fra USA! Hvis det er tilfældet, så skal du godkendes til import og forhandling af fødevarer, før du kan påbegynde aktiviteter. Du skal desuden have et egenkontrolprogram. Skal I gøre det rigtigt, skal I have en officiel importør af produktet, hvilket jeg ikke kan se, at I har!

Selskabet vil være nødsaget til at opkræve dansk moms på sigt!

RasmusLykke:

Omkring markedsføringen, så er der folk der gør det helt forkert i mange forretninger, og det gør vi ikke. Jeg kan nævne Noni og alle de andre kosttilskudsprodukter der bliver solgt som vidunder-middel. Det er det her ikke. 

Så kig lidt på nettet, for dine partnere er allerede i gang med ulovlige hjemmesider :-)

Hilsen

Anders

 

 

Fra Bredevad
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus!

Jeg har ellers hørt at man skal spise 3 stk. af disse chokolade om dagen for at det har en slankende effekt, så det er som i andre firmaer en autoordre på 1 æske om måneden.

Og hvis du går lidt længere tilbage i denne tråd husker du vel nok at der var en chokolade forening der ikke ligefrem havde så meget positivt at sige om netop denne chokolade.

Nej så er jeg glad for endelig at have fundet et produkt man ikke skal spise og som alle vil have mere af såsnart de har prøvet det. Det er simpelthen det bedste der er sket for mig efter at have prøvet med flere forskellige kosttilskud gennem 10 år. der gang på gang er blevet kørt i sænk af medicinalindustrien, medierne mm.

MKH Mianne

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke ligegyldigt om folk skal købe chokolade eller juice, når begge dele er unødvendige ift. antioxidanter...og begge er hysterisk højt prissat????

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Er det ikke ligegyldigt om folk skal købe chokolade eller juice, når begge dele er unødvendige ift. antioxidanter...og begge er hysterisk højt prissat????

 

Velkommen til business... skal vi nu til den igen???

Jorden er forresten flad!

 

 

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)