Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkonto i I/S, 2 personer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer Vi er to personer der har startet en I/S virksomhed. Vi har kontrakten på plads mellem os, og snart begynder de første regninger at blive sendt ud til vores kunder. Vi arbejder primært med programmering af hjemmesider og mindre applikationer. Spørgsmålet er: Vi skal have oprettet en bankkonto til at modtage pengene på. Hvis vi opretter endnu en privatkonto i min bank, bliver beløbet indberettet til SKAT, som værende mine oplysninger. Det er ikke hensigtsmæssigt. Er det derfor nødvendigt at få oprettet en erhvervskonto, med tilknyttet CVR-nummer, eller hvordan gør man det? Håber I kan hjælpe med et tip Med venlig hilsen Jacob Århus
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Den lytter jeg lige med på den her. Jeg var nemlig af den opfattelse at i et I/S bliver ejerne beskattet af overskuddet lige meget hvad..?

Se mit projekt til bedre vagtplanlægning.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste ville være, at oprette en konto der tilhøre virksomheden og derved jeres CVR-nr. Det koster jo intet, så det kan i lige så godt gøre.

Hvis i opretter en privat konto og bruger denne til virksomheden, skal i bare huske at pille rente udgifter/indtægterne ud af din årsopgørelse og skrive dem på under virksomheden (efter samme fordeling som står i jeres I/S-kontrakt) - så intet problem i det. Dog ville det være nemmest med en konto på CVR-nummeret.

Fra Risskov
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret. Det var hvad jeg skulle bruge.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)