Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øre auktion, er det lovligt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Jeg og en kammerat har udviklet en øre-auktions-hjemmeside, som ligner bidrivals.dk og wongo.dk, konceptet er det samme, men forskellen er at vi ikke har sms-bud, man kan kun købe budpakker med dankort.

Mit spørgsmål er, er det lovligt sådan en auktions form i dk? hvis ikke hvilke alternativer er der? og skal man oprettes som en virksomhed, eller skal man have en en form for spillelicens, selvom det er en lidt speciel auktions form?

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan vil denne differenciering - altså hvor I ikke modtager dankort - stille jer bedre i forhold til jeres konkurrenter? Jeg ville da umiddelbart mene, at det er en svaghed, at I ikke tilbyder sms-tjeneste?

Jeg har selv overvejet at starte et sådant firma, men gik væk fra ideen igen, da jeg ikke synes det var så etisk fedt og jeg tror det kræver en rimelig start kapital for at komme igang. (ikke at jeg skal gøre mig hellig overhovedet - jeg er komplet ligeglad med om du starter en sådan virksomhed eller ej ;P).

Hvad med istedet at forsøge at finde en midre niche, som I kan tilbyde auktioner indenfor? Eks. kun elektronisk udstyr mm.? På den måde ville i måske have en bedre chance i forhold til de større spillere som mr123, swoopo mm.

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit spørgsmål er, er det lovligt sådan en auktions form i dk? hvis ikke hvilke alternativer er der? og skal man oprettes som en virksomhed, eller skal man have en en form for spillelicens, selvom det er en lidt speciel auktions form?

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

vi vil kun koncentrere os omkring eletronik auktioner, det hele er klart og tilrettelagt. det eneste som vi mangler er det jura og lov del. om det er lovligt eller ej.. hvis ikke, hvad man så skal gøre?

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Følgende er taget inde fra Wongos hjemmeside:

Er det her lovligt?

Ja, denne auktionsform er helt lovlig ifølge dansk ret og vi overholder naturligvis også al anden gældende ret som Markedsføringsloven og Lov om Forbrugerkøb.

Hvordan ved jeg at I ikke snyder - hvem kontrollere jer?

Vores brugers tillid er det vigtigste for vores forretning! Derfor arbejder vi på at få et af skandinaviens største revisions selskaber til at revidere vores auktions data og vindere.

 

... Og eftersom flere af disse auktionssider er registreret i Danmark vil mit gæt være, at det bestemt er ganske lovligt. Der er dog vist nogle krav I skal overholde - heriblandt kravet om at have en log, hvor i kan dokumentere alle bud. Jeg er dog ikke hverken advokat eller revisor, så du må tage mit svar med et gran salt.

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for dit svar :) hvem burde vi så henvende os til revisor, advokat eller forbrugerstyrelsen, skat evt? hvad vil der egentlig ske, hvis vi startede, uden at have en "tilladelse"..?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)