Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på P-pladser og garager?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

En udlejer der udlejer lejligheder til private betaler og opkræver ikke moms og har derfor ikke fradrag for moms på udgifter han har i forbindelse med lejemålene.

Men hvad nu, hvis samme udlejer udlejer P-pladser til private og til virksomheder. Skal/må han så opkræve moms? Eller hvis han udlejer en garage/værksted til en virksomhed?

Hvad hvis udlejer har lejemål både til private og erhverv. Hvordan forholder han sig så med hensyn til momsfradrag? Kan han da fratrække moms på den del af udgifterne der vedrører vedligehold på de lejemål der tillægges moms?

Mange hilsner Miriam

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. En udlejer kan (ifølge momslovens §51) søge om at blive frivilligt registreret vedrørende den del af sine udlejningsejendomme, som alene lejes ud til erhverv. Og ja - hvis udlejeren får tilladelsen, kan der afløsftes moms af den del af udgifterne, som vedrører vedligehold på de lejemål, som er omfattet af den frivillige registrering.

Det er ikke "bare lige", og man kan ikke skifte frit frem og tilbage mellem momsede og ikke-momsede lejemål, så regn grundigt på det, før I gør noget. Allerførst: Ring til SKAT og få en nærmere vejledning.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette.

Tak for svaret. I dette tilfælde er det nu mig der er lejeren og jeg undre mig over at betale moms på en privat lejet p-plads i en privat beboet ejendom.  Men jeg kan jo så høre SKAT om den pågældende udlejer er registreret for moms på p-pladserne.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)