Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Led pære fra Kina

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej.

Jeg har lige fået kontakt til en virksomhed i Kina, som gerne vil sælge mig nogle pærer og jeg har også bestilt nogle få hjem, men nu vil jeg gerne bestille flere, så jeg kan sælge dem.

Hvad skal jeg være opmærksom på?

De skriver at deres produkter er CE mærket og de har også sendt mig et stykke papir, hvorpå der står at deres produkter er CE mærket.

Kan man tjekke om det passer?

 

Da jeg fik dem hjem første gang skete der ikke noget i tolden. Er der told på energi-sparepærer?

Hvis det er en større ordre kan man så f.eks. betale halvdelen ved køb og den anden halvdel ved modtagelse af varene?

 

Håber i kan hjælpe med spørgsmålene.

Mvh.

René

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 79
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Kaarup

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du som firma importerer varer udenfor EU, skal de altid fortoldes. Som privatperson er der en nedre grænse på 150 Euro. Hvis dine varer ikke er blevet fortoldet, har du faktisk pligt til hurtigst muligt at indberette en fortoldning. Ring til SKAT og spørg. De var ufattelig tålmodige og hjælpsomme, da jeg skulle registreres som importør og selv lave den første fortoldning.

CE-mærkningen er noget af en gråzone i praksis. Enhver kan sætte et CE mærke på sit produkt. Hvis nogen kræver dokumentation for overholdelsen af CE-mærket har man 1 måned til at fremskaffe dokumentationen. Indenfor elektronikbranchen er det en stående joke, at man bare skal sende sine ting til et kinesisk laboratorium; så kan man altid få dokumenteret, at ens produkt overholder CE-standarden Smile

Hvis du skal være sikker på at pærerne overholder CE-standarden, bør du nok kræve at se test-dokumentation. Hvis du er heldig har de rent faktisk fået lavet en CE-test hos et anerkendt laboratorium.

Jeg har kun været med til at få godkendt high-end ikke-consumer elektronikprodukter og ikke masse-producerede ting til det brede consumermarked.

Der må helt sikkert være Aminoer, som har været igennem CE-møllen.

Med venlig hilsen

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Randers
Tilmeldt 5. Aug 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Rene:

Det er Wei-shi Shen fra Tumei DK.

Hvis du har papiret , som står CE mærket i fabrikkens varer  i din hånd, må du meget gerne sende det til mig på bms4242@elrotel.dk .  Hvis du kan sende det før kl. 08:00 i morgen,  kan Jeg godt kigge på det, før jeg skal tage sted  til Shanghai for business i morgen.

Hvor er producenten hen i Kina ? Hvis det er i Shanghai og nærheden i Shanghai , kan vi Tumei Shanghai hjælpe dig for at tjekke om det passer. Hvis jeg har tid, kan jeg selv kigge fabrikken, hvis det er nødvendig.

Hvis du følger usikket for dine varer, kan vi Tumei DK / Tumei Shanghai hjælpe dig.

Med venlig hilsen

Wei-shi Shen

Tumei DK

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal sælge produktet i EU er det mig bekendt dig der skal stå for CE-mærkningen.

CE-mærkningen har intet med tredjepartskontrolinstanser o.lign. at gøre. Det er udelukkende fabrikantens erklæring på at produktet er bygget efter - og overholder en given standard. Standarden skulle meget gerne fremgå af overensstemmelseserklæringen.

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene

Ja  elektronik er en risikofyldt forretning når man har med kineserne at gøre. Et kinesisk skøde er nogle gange ikke engang det værd som det papir det er skrevet på:)

Med henssyn til større ordre er det mest almindelige 30% up-front og resten inden forsendelsen, men de fleste større virksomheder vil godt gå med til at lave en L/C  (Letter of Credit)  så banken først frigiver pengene når du viser din B/L (Bill of lading) til din bank.

MVH

Lars Kristensen

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)