Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordringsfradrag ved overnatning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Apr 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået et job i Århus hvilket betyder at jeg skal overnatte ude to dage om ugen og så vidt jeg ved vil jeg kunne få noget fradrag for dette (firmaet betaler de første 2500 kr. i kørsel så det kun kost og logi jeg selv betaler).

Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber der er et par eksperter som kan hjælpe mig med.

1. Hvor kan jeg beregne mit fradrag?

2. Hvordan beviser jeg at jeg har sovet ude? ofte sover jeg hos venner og bekendte hvilket betyder at jeg ikke får nogen regning.

3. Jeg kommer derover mandag morgen og tager hjem onsdag aften hvor meget er mit fradrag pr. uge?

4. Vil jeg kunne få noget fradrag i transport når nu firmaet betaler de første 2500 kr.?

Med venlig hilsen

Jesper

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

- Hvis dit firma dækker transporten , vil du ikke også selv kunne trække det fra.

- For at udregne dit fradrag pr. uge må man vide, hvorfra du kører. Du kan udregne det på SKATS hjemmeside, eksepelvis ved at gå ind på din forskudsopgørelse.

- Er de 2500,- kr. pr. gang eller pr. måned? Umiddelbart vil jeg tro det bedst kan betale sig for dig at få dit firma til at betale kost og logi og så selv fratrække kørsel.

- Jeg synes du skal prøve at ringe til SKAT, de har de præcice takster for km i det område, hvor du bor samt for fradrag for diæter.

Held og lykke med dit nye job :-)

De bedste hilsner Miriam

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Larsen:
2. Hvordan beviser jeg at jeg har sovet ude? ofte sover jeg hos venner og bekendte hvilket betyder at jeg ikke får nogen regning.

Det særlige standardfradrag for overnatning uden for hjemmet gælder kun ved et midlertidigt arbejdssted. 

Hvis der er tale om et fast job er der mulighed for fradrag i indkomstopgørelsen for udgifter til overnatning efter den generelle regel i statsskatteloven § 6. Dette forudsætter, at der er tale om nødvendige aktuelle, erhvervsmæssige udgifter, det vil sige driftsomkostninger.  Det er endvidere en forudsætning for fradrag efter statsskattelovens § 6, at størrelsen af de nævnte omkostninger kan dokumenteres. Så der er ingen vej uden om kvitteringer for betalt overnatning, hvis du vil have fradrag.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)