Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et skattely står for for fald....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidste fredag modtog jeg en nyhedsmail fra et af de mange firmaer som lever af af sælge selskaber i eksotiske og mere nærværende skattely:

Signalet var klart. Nu skulle den seneste tids skriverier i Børsen om at Schweiz åbner for landets bankhemmeligheder.  Dinepenge.dk og Berlingske har fortalt om dødsstødet for al verdens skattely. Endda skatteminister Kristian Jensen skulle have et ord med "Vi har tænkt os at sparke døren op til de sidste skattelylande".

Alt sammen nyheder som selskabsfabrikanten kaldte "sensationelt sludder" og konkluderer "der ikke sker mere de næste 10-15 år".

I dag 7 dage efter offentliggør Skatteministeriet så en ny dobbeltbeskatningsoverenskomst med Schweiz. Det er er en af de første aftaler, som Schweiz indgår, hvor Schweiz forpligter sig til at give oplysninger i andre sager end straffesager.

Schweiz forpligter sig til at give oplysninger, selv om schweizerne selv først skal ud og indhente oplysningerne fra schweiziske banker. På den måde kan man sige, at hensynet til dansk skat gennembryder den schweiziske bankhemmelighed.

Hvad der for 1 uge siden blev vurderet at ligge 10 til 15 år ude i fremtiden viste sig kun at være 7 dage væk. Jeg tror at for dem, der beskæftiger sig professionelt med international skat var den nye overenskomst forventet.

Problemet for den stakkels selskabsfabrikant er at markedet skrumper ind og at der bliver færre og færre varer på hylden. Mit bud er at Selskabsfabrikanten som alle andre viste at den overenskomst var lige om hjørnet, men hvordan forklarer han det til dem som han lige har solgt et Schweizisk selskab til.

Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

+ Panama er det sidste skattely, som ik har indvilliget i at åbne op endnu. Samtlige andre har underskrevet kontrakter med USA eller givet til kende, at de vil åbne op... Så spørgsmålet er hvor længe skattely egentlig vil eksistere?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der vil måske nok blive mere gennemsigtighed i de kommende år.  Der vil også fremover være skævheder mellem de enkelte landes skattesystemer, der vil give mulighed for skatteplanlægning.

Det næste er så at der er en meget stor forskel på hvor langt de enkelte landes skattevæsener er fremme - ikke mindst teknologisk. Jeg har selv oplevet møder, hvor bl.a. Danmark sammen de øvrige nordeuropæiske lande er meget langt fremme teknologisk, at sydeuropæiske EU-lande har spurgt om hvordan vi kan snakke videreudvikling, når de slet ikke er kommet i gang endnu.  Det vil sige at for nogle lande vil det være meget ressourcekrævende at kontrollere internationale skattesager, men ja hvis SKAT først fornemmer ugler så er det som have et varmesøgende missil efter sig.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja skattely er en ting som nok bliver vanskeligere, men som du selv nævner er skatteplanlægning en anden, specielt de store multinationale har gode muligheder for at flytte rundt på overskud.

Ikke det helt store problem for mig desværre.

mvh

jesper laugesen

www.sliknet.dk

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Der vil måske nok blive mere gennemsigtighed i de kommende år.  Der vil også fremover være skævheder mellem de enkelte landes skattesystemer, der vil give mulighed for skatteplanlægning.

Det næste er så at der er en meget stor forskel på hvor langt de enkelte landes skattevæsener er fremme - ikke mindst teknologisk. Jeg har selv oplevet møder, hvor bl.a. Danmark sammen de øvrige nordeuropæiske lande er meget langt fremme teknologisk, at sydeuropæiske EU-lande har spurgt om hvordan vi kan snakke videreudvikling, når de slet ikke er kommet i gang endnu.  Det vil sige at for nogle lande vil det være meget ressourcekrævende at kontrollere internationale skattesager, men ja hvis SKAT først fornemmer ugler så er det som have et varmesøgende missil efter sig.

Helt enig, men så længe det foregår reelt er der intet at komme efter. Og SKAT i DK er meget langt fremme teknologisk, sammenlignet med mange andre lande. Det vil kræve uanede resourcer at upatere det tyske system, og det vil heller aldrig blive det samme, som i DK, da personlige oplysninger ik er tilgengælig for alle offentlige instanser.

Men skatteplanlægning slipper vi never ever for, men så længe der betales skat mm, så er det vel okay... Der betales jo intet så snart pengene går til offshore områder!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)