Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbageholdelse af betaling

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Projected

I har allerede fået gode råd om hvordan i burde have strikket jeres samarbejdsaftale sammen. Så der vil jeg ikke sige noget. Jeg har dog et enkelt råd. Kontakt en advokat, og det kan kun gå for langsomt! Hvis det er en god advokat, vil han gerne snakke iidt med jer gratis, og rådgive jer lidt før i skal begynde at betale til ham.

Jeg har selv stået i den ubehagelige situation at skulle have brug for en advokat, og jeg gjorde brug af Advokat Keld Pedersen, en utrolig dygtig mand. Prøv at ring til ham og snak med ham.

Lad høre hvad der sker!

Venlig hilsen Jesper Nissen

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mht. indsigelse, så synes jeg ikke, at det er problematisk for ham. Han har, efter sin opfattelse, ikke fået det, som han havde forventet, så hans adfærd er objektivt set rimelig.

6 måneder er ikke rimeligt, men det er vel ikke programmører, som skal gennemføre testen (igen, ved jeg ikke hvad det er for en type applikation der er tale om). Den skal vel testes fagligt, dvs, hvis det var et regnskabsystem, så skulle den testes af en regnskabsmedarbejder, osv.

Jeg er sikker på, at denne sag kan løses med god kommunikation fra jeres side. Som jeg læser hans skriv til jer, så ønsker han oprigtigt, at jeres system kan overdrages til tredjemand i en god tone (fra jeres side). Hvis I formulerer et brev til ham, hvor I anlægger den samme ånd, så er jeg faktisk rimelig sikker på, at I nok skal nå til enighed.

I kunne formulere... "Vi er kede at, at vi er havnet i denne situation, men nu vil skal vi videre og vi vil gøre vores del for, at denne overdragelsesforretning kan forløbe så smidigt som muligt for begge parter". Det kan han ikke være uenig i (og slet ikke hvis dette brev senere skal læses løjt i byretten). Herefter præsenterer i en plan for overdragelsen, hvori I beder om kontaktpersoner på hans nye leverandør. I tilbyder naturligvis at finde en ny leverandør til ham, en for jer helt uafhængig kandidat til opgaven natuligvis. Hvis han afslår dette kan I bede ham om at finde en ny leverandør inden for 3 uger. Afviser han dette må I bede ham om at meddele jer, hvornår han senest vil have fundet en. Hvis han siger 6 måneder, så er det ikke rimeligt og så står i meget stærkt i byretten - såfremt der ligger skriftlig dokumentation på al kommunikationen naturligvis.

Aleksander :-)

Fra Århus
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Mange tak for alle jeres svar og åbenhed, vi vil forsøge at afslutte konflikten i ro og orden.

God weekend til alle.

Vi udvikler moderne webservices og driver webbureauet refunk.dk.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)