Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping, hvordan gør jeg..?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skal lige høre hvordan jeg gør mht. dropshipping.

Hvis det er mig der tilbyder en vare som dropshipping, dvs. jeg holder varen på lager, og sørger for at varen bliver pakket og sendt afsted (dog sendes varen på kin kundes regning) - hvordan skal man lave kalkulen i forhold til almindelig engros salg?

Jeg tænker mere, at det er os der bruger al tid og kræfter, samt har lager udgiften mv, og dem vi evt. laver sådanne aftale med skal blot sætte nogle billeder og tekst på nettet.

Lad mig lige prøve og komme med et eksempel.

Normal salgspris 100 kr. - vejl. udsalg 270 kr.

Hvad skal samme vare koste til en kunde der har en dropshipping aftale med os?

Ser frem til at høre fra jer - på forhånd tak.

Bendtsen

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

En god fingerregel, som holder indenfor en del brancher, er at dem som du dropshipper for, får 10-15% af den normale retailprice (dvs den pris du selv typisk sælger varen til direkte til dine kunder). Dvs du fakturere din samarbejdspartner med en rabat/discount på 10-15%.

Det svinger selvfølgelig, men den udregning er god som udgangspunkt. Du kan selv regulere den, som du måtte ønske. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en skarp generalisering. Husk på at det sidste led i kæden også har udgifter til markedsføring og derfor skal have denne udgift dækket ind. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, er der flere der har erfaringer med dette ville det være dejligt og høre hvad i har gjort - jeg synes jeg har brug for lidt flere tilbage meldinger, for at kunne tage en beslutning - har ikke før benyttet mig af denne løsning - men ser muligheder med den rigtige aftale med evt. webshops.

Bendtsen

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen, det kommer helt an på varen og den konkrete situation. Det skal give mening for dig og der skal også være et økonomisk incitatement for sælger til at gøre en indsats for at få solgt varen.

 

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, uden at jeg selv har erfaring med det, ville jeg da også tro at det var mere end 10-15% ?

Hvis jeg som dropshipper har en internet-shop, og mine kunder (b2c) køber en vare af mig og får den leveret direkte fra fabrikken, ja så ville fabriksejeren tjene tykt på mig...-især hvis jeg var en god (online) sælger. Så burde alle gøre det?

mvh

Christian

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Fairtime:

Det lyder som en skarp generalisering. Husk på at det sidste led i kæden også har udgifter til markedsføring og derfor skal have denne udgift dækket ind. 

Som skrevet er det meget generelt, men det matcher nu ofte meget godt. Det kan godt være sidste led har udgifter, men de er meget mindre end hvis de har lager. Ingen lager/husleje, forsikring, varme-regning, lys-regning, risiko, pakkeomkostninger, emballage, arbejdskraft mm.

Så derfor er profitten langtfra, hva den er hvis man tager chancen og lagerfører...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

naturligforum.dk:

Ja, uden at jeg selv har erfaring med det, ville jeg da også tro at det var mere end 10-15% ?

Hvis jeg som dropshipper har en internet-shop, og mine kunder (b2c) køber en vare af mig og får den leveret direkte fra fabrikken, ja så ville fabriksejeren tjene tykt på mig...-især hvis jeg var en god (online) sælger. Så burde alle gøre det?

mvh

Christian

Det er de færreste fabrikker, der sælger enkelt stk. Men har du overvejet hva det koster fabrikken at sende et stk? Alle de omkostninger der er forbundet med det?

Du har reelt kun minimale omkostninger, og ingen risiko...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Indenfor et par brancher, der primært er bygget på dropshipping-konceptet, opereres der med bruttofortjenester på 20-30% for det endelige detail-led. Dvs:

Indkøbspris: 70-80 kr.
Udsalgspris: 100 kr.

Priser er angivet ex moms.

Der er dog ingen tvivl, om, at der skal opbygges en forholdsvis stor volumen for deailledet, før det bliver en fornuftig forretning.

Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen, det er typen af vare, som afgør det. For ure er regnestykket et helt andet end de 10-15% som nævnes.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)