Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt hjaelp og sporgsmall til min shop

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Smile Det var sgu da timing - ét minut for sent. Vidste, at jeg aldrig skulle været gået ud efter kaffe midt i mit skriveri

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Anders

Jeg vil gerne hjælpe, umiddelbart så synes jeg din shop idag virker temmeligt fortabt, og der efter min mening ingen grund til at kaste gode penge efter dårlige. Mht. SEO så mener jeg generelt at man først skal havde sin shop til at konverterer og herefter skuer man op for trafik anskaffelses budgettet, ikke den anden vej rundt.

Den med at havde unik webshop, er som Rasmus skriver fuldstændigt ligegyldigt, man skal havde en shop konverterer(tjener penge) og det er tit nemmere at opnå hvis brugerne føler sig hjemme og tingene virker på samme måde som de forventer. Iøvrigt er bogen "Don't make think" helt guld værd, jeg kan stadig huske der jeg læste den første gang, også selvom det er over 10 år siden.

Det kan også være smart, at baserer sin webshop på en såkaldt software-as-a-service istedet for en open source løsninger, hvor du selv ejer kildekoden og dermed også ansvaret for opgraderinger, fejl m.m. Med software-as-a-service får du mere tid til at fokusere på din forretning istedet for teknik.

Mit motto er efterhånden blevet Open Source - godt for nørder, men dårligt for e-købmænd, det opstod under den debat http://www.amino.dk/forums/t/64841.aspx?PageIndex=19 som efter min mening er rigtigt lærerig.

Hvis jeg var dig ville jeg finde en standard software-as-a-service udbyder på det franske marked, en med referencer der ser ud til at sælge godt. Også se om ikke de kunne hjælpe dig med at finde en designer, på den måde for du får du en designer der kender til din målgruppe og en shop baseret på et system der har vist sig succesfuldt i dit marked.

Håber du kan bruge det!

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Umiddelbart synes jeg at du har et godt produkt, så jeg mener bestemt shoppen har potentiale. Det er dog klart at selve checkout proceduren skal funke. Generelt burde udvikleren da slet ikke sidde og rode med SSL osv?! Er det ikke kun selve betalingen du vil have skal foregå via SSL?! Det er generelt også fjollet at eksperimentere med at putte SSL (og kodeudvidelser) på et produktionssite. Hvis man endelig laver om i koden er det altid godt at have et "staging" eller et "test" miljø hvor man kan teste rettelser. 

Hej Rasmus og alle i andre

Det med SSL var noget han forslog da det ville faa kunderne til at føle sig mere sikker ved at handle paa shoppen. Saa det sagde jeg ok til. Test miljø tror jeg ikke han har lavet noget i da alle de test ordre osv der er blevet lavet mens han udvilkede shoppen ligger stadig inde i admin delen og roder. Ved ikke hvordan de kan slettes men de er jo "rigtige" ordre iflg. magento, hvis du ka følge mig.

Eller vil jeg sige tak til alle for jeres input og hjælp det har givet mig noget at tænke over og jeg vil se om jeg kan finde og købe denne "Don't make me think" bog.

Jeg har skrevet til ham ang. SSL problemet, det var jeg ik klar over saa godt at det blev opdaget. Spild af penge paa adwords hvis kunderne støder paa den besked naar de prøver at købe noget, saa smutter de da igen.

Min google analytics siger at der har været 203 pageviews siden den 1/6-09 til igaar den 15.08_09 af siden /index.php.checkout/cart/. Betyder det sa aikke at der er 203 som har prøvet at gaa til checkout (købe) med en vare? Eller hvordan skal det fortolkes?

 

Mvh Anders

 

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Sorensen:

Min google analytics siger at der har været 203 pageviews siden den 1/6-09 til igaar den 15.08_09 af siden /index.php.checkout/cart/. Betyder det sa aikke at der er 203 som har prøvet at gaa til checkout (købe) med en vare? Eller hvordan skal det fortolkes?

Det betyder at der 203 gange er blevet klikket på enten "Ajouter au panier" eller "Mon panier".

Dine problemer med SSL (og specielt et "låst design" på Magentos nuværende stadie) syntes jeg lugter rigtig meget af at din udvikler ikke har styr på tingene ... Har du betalt for et SSL-certifikat?

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasVJ:

Anders Sorensen:

Min google analytics siger at der har været 203 pageviews siden den 1/6-09 til igaar den 15.08_09 af siden /index.php.checkout/cart/. Betyder det sa aikke at der er 203 som har prøvet at gaa til checkout (købe) med en vare? Eller hvordan skal det fortolkes?

Det betyder at der 203 gange er blevet klikket på enten "Ajouter au panier" eller "Mon panier".

Dine problemer med SSL (og specielt et "låst design" på Magentos nuværende stadie) syntes jeg lugter rigtig meget af at din udvikler ikke har styr på tingene ... Har du betalt for et SSL-certifikat?

hej

det er hans forste magento shop saa maaske har det noget at sige men han har da lavet andre shops i andre systemer. Ja jeg har betalt for et aars SSL, tror at det kostede 123 euro.

Det med designet er nok lidt min skyld da jeg kom med det og sagde aqt jeg ville have en shop med dette design, uden rigtig at hoere paa ham at det nok ikke var den bedste loesning. Nu havde jeg jo betalt designeren saa jeg ville goere brug af det. Men saa har jeg laert det.

Det betyder at der 203 gange er blevet klikket på enten "Ajouter au panier" eller "Mon panier".

Ok saa det bestyder nodvendigvis ikke at de er gaaet videre til PROCEED to checkout? men hvis de klikker paa "tilfoj kurv" maa det jo vaere fordi de har lagt noget i og onskede at kobe det.

 

anders

 

 

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Ingemann Erichsen:

Hej

Prøvede lige at gennemføre noget af en bestilling og da jeg gik til checkout fik jeg dette skærmbillede:

 

Det er sikkert ikke hele problemet - men et problem, det er det...

 

Hej

En opdatering. Nu har jeg faaet snakket med programoren og han sagde at han havde betalt en prof. til at saette SSL delen op og at det virkede da de testede det. Han mener at der maa have gaaet noget galt paa hans server hvor min side ligger. Det skulle vaere rette nu saa, hvis du / I gider at prove at ligge en vare i kurven og gaa til checkout for at se om i stadig for meddelsen eller i bliver sendt videre i kobs fasen, ville jeg da sige mange tak, saa jeg kan vaere sikker paa at det virker.

Lidt trist at den fejl var der da det jo har vaeret spild af adwords penge og jeg muligvis er gaaet glib af salg. Men rigtigt godt at fejlen blev opdaget og givet vider til mig ,tak.

mvh anders

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Sorensen:

Hej

En opdatering. Nu har jeg faaet snakket med programoren og han sagde at han havde betalt en prof. til at saette SSL delen op og at det virkede da de testede det. Han mener at der maa have gaaet noget galt paa hans server hvor min side ligger. Det skulle vaere rette nu saa, hvis du / I gider at prove at ligge en vare i kurven og gaa til checkout for at se om i stadig for meddelsen eller i bliver sendt videre i kobs fasen, ville jeg da sige mange tak, saa jeg kan vaere sikker paa at det virker.

Det ser ud til at spille OK nu. Fejlmeddelelsen optræder ikke mere (Testet i Firefox 3.5.2, IE 8, Chrome og Safari 4.0.3 på en Vista PC).

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtigt godt , tak Yes

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)