Hej Anders
Jeg vil gerne hjælpe, umiddelbart så synes jeg din shop idag virker temmeligt fortabt, og der efter min mening ingen grund til at kaste gode penge efter dårlige. Mht. SEO så mener jeg generelt at man først skal havde sin shop til at konverterer og herefter skuer man op for trafik anskaffelses budgettet, ikke den anden vej rundt.
Den med at havde unik webshop, er som Rasmus skriver fuldstændigt ligegyldigt, man skal havde en shop konverterer(tjener penge) og det er tit nemmere at opnå hvis brugerne føler sig hjemme og tingene virker på samme måde som de forventer. Iøvrigt er bogen "Don't make think" helt guld værd, jeg kan stadig huske der jeg læste den første gang, også selvom det er over 10 år siden.
Det kan også være smart, at baserer sin webshop på en såkaldt software-as-a-service istedet for en open source løsninger, hvor du selv ejer kildekoden og dermed også ansvaret for opgraderinger, fejl m.m. Med software-as-a-service får du mere tid til at fokusere på din forretning istedet for teknik.
Mit motto er efterhånden blevet Open Source - godt for nørder, men dårligt for e-købmænd, det opstod under den debat http://www.amino.dk/forums/t/64841.aspx?PageIndex=19 som efter min mening er rigtigt lærerig.
Hvis jeg var dig ville jeg finde en standard software-as-a-service udbyder på det franske marked, en med referencer der ser ud til at sælge godt. Også se om ikke de kunne hjælpe dig med at finde en designer, på den måde for du får du en designer der kender til din målgruppe og en shop baseret på et system der har vist sig succesfuldt i dit marked.
Håber du kan bruge det!